Nieuw aircosyteem en brandluchtje

nijltjetweety
Topic Starter

Nieuw aircosyteem en brandluchtje

#1 , 29 aug 2016 02:01

Blijkbaar ben ik weer te lichtgelovig geweest. Ik liet een airco plaatsen, dit gebeurde in April. Vast wandmodel. En de verdeler van dat merk garandeerde mij dat zijn merk even goed is dan de 2 merken van mij voorkeur (hij kon die 2 merken trouwens ook plaatsen). Omwille van een behoorlijk prijsverschil liet ik me over halen om zijn merk te nemen. We zijn nu 4 maand ver, en een kleine hittegolf. Vermogen is berekend op de ruimte enzoverder.
Het is een omkeerbaar systeem, waarmee ik ook i de winter wil verwarmen. Maar nu denk ik dat ditsysteem niet duurzaam genoeg zal zijn en zou er terug van af willen. Dat zal niet makkelijk gaan denk ik. Herstelling onder waarborg ligt voor de hand. Kan ik vragen een ander merk te plaatsen. En indien wel, welke voorwaarden en rechten kunnen beide partijen aanhalen? Het gaat om 2 zware wandmodellen + een multisplit op het dak. Geplaatst voor de scherpe prijs van 6500+ euro. (het merk van mijn voorkeur had ik elders een offerte voor van 10000+ euro. Ik vond het prijsverschil nogal groot.
Maar wat nu he?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 29 aug 2016 07:55

Brandluchtje kan van nieuwigheid zijn bij de eerste ingebruikname. 't Enige wat je kan afdwingen van de installateur is herstelling onder waarborg. Vervanging door een "bekender" merk hangt volledig van zijn goodwill af (die er wel niet zal zijn) Ga er nu ook weer niet direct van uit dat je brol laten installeren hebt.

PS Verwarmen met een lucht-lucht warmtepomp kost je in euro's méér dan verwarmen op gas of stookolie. Je bent financieel enkel beter af met de warmtepomp als je voorheen electrisch verwarmde.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 aug 2016 08:02

4 maanden na plaatsing een ander merk vragen zal niet lukken. Jij hebt hetgeen geplaatst, is besteld. Ik denk dat jij je behoorlijk in het zak hebt laten zetten, door die verkoper te geloven en erin mee te gaan.
Ikzelf heb 2 jaar geleden een ook airco laten zeten van het merk Dai.. met 2 binnen units van in een slaapkamer (2,0 W koelvermogen) (280,00 €) en in mijn living ( 5,0 W koelvermogen) (635,00 €) De buitenunit kost 2310,00 €. Tel daarbij de plaatsing en de BTW en ik kom aan een totaal van 4720 € (met 3 jaar waarborg) Kan er ook in de winter mee verwarmen. Eerste onderhoud na 1 jaar was gratis.
Ben er zeer tevreden over. In deze periode staat de unit in de living bijna de hele dag aan.
Met deze warmteperiode en klimaatverandering zijn er vele malafide verkopers die de mensen rommel aansmeren voor veel te dure prijzen.

Reclame

giserke

#4 , 29 aug 2016 10:38

Brandluchtje kan van nieuwigheid zijn bij de eerste ingebruikname. 't Enige wat je kan afdwingen van de installateur is herstelling onder waarborg. Vervanging door een "bekender" merk hangt volledig van zijn goodwill af (die er wel niet zal zijn) Ga er nu ook weer niet direct van uit dat je brol laten installeren hebt.

PS Verwarmen met een lucht-lucht warmtepomp kost je in euro's méér dan verwarmen op gas of stookolie. Je bent financieel enkel beter af met de warmtepomp als je voorheen electrisch verwarmde.
Wij hebben een warmtepomp met Geothermie. Wij verwarmen onze volledige woning met een motortje van 1500w. Dit werkt perfect!
Laatst gewijzigd door giserke op 29 aug 2016 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

giserke

#5 , 29 aug 2016 10:40

Het is niet gezegd dat TS rommel heeft gekocht. Het kan ook gewoon te licht zijn.
Aan TS, heb je aan de installateur ook opdracht gegeven om uw nodig vermogen te laten berekenen?
Indien ja, dan kan TS de installateur in gebreke stellen. Indien niet zal het zeer moeilijk worden. Het enige wat je kan doen is de garantie op herstelling inroepen.

Terug naar “Consumenten Koop”