Graag volgende vraag:
5 en 1/2 jaar geleden kocht ik bij een electroketen een wasmachine. Ik nam de uitgebreide garantiepolis, waarbij men na de 2 jaar wettelijke garantie bijbetaalt voor 3 jaar extra garantie. In de loop van die 'verlengde garantieperiode' was er een defect in de elektronische module. De module werd door de verkoper kosteloos vervangen, gratis opnieuw geprogrammeerd en er diende geen werkuren noch aanrijkosten betaald te worden. Dus alles ok, inclusief goede service!
De vervanging van de elektrische module gebeurde op 18/12/14. Vandaag blijkt die module opnieuw defect.
Nu is mijn vraag: geldt er op die vervanging van de module opnieuw een wettelijke garantie van 2 jaar? (uiteraard m.i. nu alleen op de module zelf, niet op de werkuren en aanrijkosten) - geen idee op al/niet de programmering van die module?
Gezien het defect wel optreedt na + 6 maanden na de vervanging, moet ik dan bewijzen dat er iets mis was met die elektrische module (wat ik uiteraard niet kan) om dan mogelijk aanspraak te kunnen maken op een wettelijke garantie?
En moet ik mij dan nu opnieuw tot de verkoper richten, of tot de fabricant ( ik heb een reparatie-bon van de verkoper, waarop vermeld wordt dat de module defect was en werd vervangen)?
Alvast hartelijk dank voor mogelijke informatie!