neen, negatief. Enkel per gewone zending.
@ didymus
Beste ,
Bedankt voor uw bericht, wij nemen fraude zeer serieus, en we helpen u natuurlijk graag verder. Wij hebben een aanmelding ontvangen met de onderstaande gegevens. Ook is er vanuit het e-mailadres (xxx) een bevestiging gegeven op 29/05/2016 16:11:41. Daarna is er nogmaals bevestigd in ons portaal dat het account geactiveerd mocht worden.
Wij loggen daarnaast het IP adres van de aanmelder een IP adres is een uniek nummer per internetaansluiting. Wanneer u zeker weet dat u zich niet heeft aangemeld. Dan maakt iemand anders misbruik van uw gegevens. Hieronder staan een aantal stappen die we samen moeten doorlopen.
Wij hebben het volgende IP adres in ons systeem staan: 84.***.227.18 (* zijn voor de privacy). Stuur ons voor de volledigheid uw IP adres dan kunnen wij verifiëren of het vanaf uw internetaansluiting besteld is. Wanneer het IP adres niet van uw internetaansluiting afkomstig is dan sluiten wij het account kosteloos. Komt het IP adres wel overeen, dan zal de factuur alsnog voldaan moeten worden.
Wilt u niet het volledige IP adres met ons delen? Dan mag u natuurlijk ook uw ip-adres voor een deel afschermen.
Open de internet browser;
Typ in de adresbalk:
http://www.watismijnip.nl;
U ziet staan “Uw IP-Adres:”;
Maak een printscreen van de pagina met daarop uw IP-adres en plak de printscreen in deze e-mail, en stuur ze naar ons op.
Kijk voor meer informatie over een “printscreen” op:
http://www.take-a-screenshot.org/nl/
Is er eigenlijk een mogelijkheid dat ze op de ene of andere manier aan mijn ip-adres zijn gekomen? Ze zijn ook aan mijn adres gegevens gekomen zonder dat ik het wist. Dit verhaal boven lijkt mij toch sterk. Ik heb nog nooit iets besteld via het internet, laat staan dat ik voor zo iets zal intekenen.