Factuur betalen uit Nederland voor iets dat ik niet besteld heb - ID fraude - incasso bureau

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Factuur betalen uit Nederland voor iets dat ik niet besteld heb - ID fraude - incasso bureau

#31 , 04 aug 2016 20:03

Dan moet betrokkene effectief al pakketten hebben ontvangen en volgens hun site is het eerste pakket zelfs gratis !
Daar zit het hem juist, er is niks gekocht, maar die 14,99€ is enkel voor het lidgeld en niet om iets te kopen !

Men betaald 14.99€ per maand lidgeld, om dan voordelig te kunnen aankopen !!

Er bestaan nog zulke zaken, zoals restaurant bons je betaald lidgeld xxx€ per jaa,r en dan krijg je een korting bij hun aangesloten restaurants .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#32 , 04 aug 2016 20:34

Het zijn oplichters, op internet zijn al vele klachten over Centraal Invorderings Bureau in Nederland.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

simoib
Topic Starter

#33 , 04 aug 2016 23:08

Vooreerst dank voor de vele reacties. Maar voor mij is het nog steeds geen helder verhaal.

Dat op=op een echt bedrijf is, daar zijn we het allemaal over eens. Die dertig euro kan ik beter betalen alhoewel het heel te bewijzen is dat ik ingetekend zou hebben ondanks dat zij een ip adres hebben die makkelijk te vervalsen, zoals eerder gezegd op de vorige pagina.

Maar wat ik niet begrijp en dan zou het veel makkelijker zijn geweest. Waarom gebruikt op=op.nl een malafide incassobureau waardoor de link snel is gelegd naar fraude. Dus de mensen zullen de vorige twee sneller als oplichting beschouwen.

Trouwens op die brief staat dat ik binnen de 48 uur moet betalen? Hoe kan ik hier best tegen reageren of gewoon negeren?

Reclame

Didymus

#34 , 04 aug 2016 23:20

Hebben ze je ondertussen al aangetekend in gebreke gesteld? Zo ja, aangetekend reageren. Zo nee, gewoon blijven negeren.
"sowieso" schrijf je zo.

simoib
Topic Starter

#35 , 04 aug 2016 23:39

neen, negatief. Enkel per gewone zending.
@ didymus

Beste ,
Bedankt voor uw bericht, wij nemen fraude zeer serieus, en we helpen u natuurlijk graag verder. Wij hebben een aanmelding ontvangen met de onderstaande gegevens. Ook is er vanuit het e-mailadres (xxx) een bevestiging gegeven op 29/05/2016 16:11:41. Daarna is er nogmaals bevestigd in ons portaal dat het account geactiveerd mocht worden.
Wij loggen daarnaast het IP adres van de aanmelder een IP adres is een uniek nummer per internetaansluiting. Wanneer u zeker weet dat u zich niet heeft aangemeld. Dan maakt iemand anders misbruik van uw gegevens. Hieronder staan een aantal stappen die we samen moeten doorlopen.
Wij hebben het volgende IP adres in ons systeem staan: 84.***.227.18 (* zijn voor de privacy). Stuur ons voor de volledigheid uw IP adres dan kunnen wij verifiëren of het vanaf uw internetaansluiting besteld is. Wanneer het IP adres niet van uw internetaansluiting afkomstig is dan sluiten wij het account kosteloos. Komt het IP adres wel overeen, dan zal de factuur alsnog voldaan moeten worden.
Wilt u niet het volledige IP adres met ons delen? Dan mag u natuurlijk ook uw ip-adres voor een deel afschermen.
Open de internet browser;
Typ in de adresbalk: http://www.watismijnip.nl;
U ziet staan “Uw IP-Adres:”;
Maak een printscreen van de pagina met daarop uw IP-adres en plak de printscreen in deze e-mail, en stuur ze naar ons op.
Kijk voor meer informatie over een “printscreen” op: http://www.take-a-screenshot.org/nl/

Is er eigenlijk een mogelijkheid dat ze op de ene of andere manier aan mijn ip-adres zijn gekomen? Ze zijn ook aan mijn adres gegevens gekomen zonder dat ik het wist. Dit verhaal boven lijkt mij toch sterk. Ik heb nog nooit iets besteld via het internet, laat staan dat ik voor zo iets zal intekenen.

asperger

#36 , 04 aug 2016 23:48

En komt dat IP adres overeen met uw huidig IP-adres?
Het zou me verwonderen.

Indien je hen uw huidig ip adres stuurt dan gaan ze proberen in te breken in je PC.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

simoib
Topic Starter

#37 , 05 aug 2016 00:00

volgens watismijnip.nl komen ze niet overeen. Hoe kan ik hierover definitief uitsluitsel over krijgen?

asperger

#38 , 05 aug 2016 00:32

Dat hebt u al!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

WP002

#39 , 05 aug 2016 00:35

Niets betalen want dan erkent u impliciet dat u een zakelijke band heeft met het bedrijf. Wel klacht neerleggen wegens pogong tot oplichting bij het Europees Centrum voor de Consument.

sloeberken

#40 , 05 aug 2016 08:08

Heb je hier al een klacht neergelegd. Als ze iets willen bewijzen via u ip adres, dan zijn ze de verkeerde weg op.

En wat als je u ip adres voor de buitenwereld verbergt: http://www.mijn-ip.net/ip-adres-verbergen/

Welke provider heb je. Begint u ip adres met 84

http://www.eccbelgie.be/

op=op hier zijn er ook veel klachten over: http://www.klachtenkompas.nl/opisopdeal ... -opop-deal

denlowie

#41 , 05 aug 2016 08:35

Ook is er vanuit het e-mailadres (xxx) een bevestiging gegeven op 29/05/2016 16:11:41. Daarna is er nogmaals bevestigd in ons portaal dat het account geactiveerd mocht worden.
En hoe komen ze daar dan aan ??

Blaatpraat

#42 , 05 aug 2016 09:11

Ook is er vanuit het e-mailadres (xxx) een bevestiging gegeven op 29/05/2016 16:11:41. Daarna is er nogmaals bevestigd in ons portaal dat het account geactiveerd mocht worden.
En hoe komen ze daar dan aan ??
Net zoals een IP-adres vervalsen, is het echt geen probleem om een mail te sturen met een "van"-veld naar keuze.
Tegenwoordig kan er aan de kant van de ontvanger al iets meer controle ingebouwd worden, maar de ontvanger is dit bedrijf hier, die er voor kan kiezen om die controle niet in te bouwen.

denlowie

#43 , 05 aug 2016 09:54

Ik zou toch oppassen door een Nederlandse vennootschap bij naam hier open en bloot te beschuldigen van fraude en schriftvervalsing, dat hun werkwijze niet 100% zijn dit is duidelijk, maar dit wil niet zegen dat er strafbare feiten zijn gepleegd, maar zo maar iemand beschuldigen dat er mails zijn vervalst, en dat incasso hun boekje volgens de Nederlandse wet zijn te buiten gegaan????

Ik begin me toch vragen te stellen over dit juridisch forum.

sloeberken

#44 , 05 aug 2016 10:41

Als het niet volgens boekje is moet dit toch vermeld worden, zeker in een tijd waar valse mails een dagelijkse kost worden.

denlowie

#45 , 05 aug 2016 10:59

Als het niet volgens boekje is moet dit toch vermeld worden, zeker in een tijd waar valse mails een dagelijkse kost worden.

Waaruit besluit u dat dit een valse mail is , of heb je een glazen bol ??

Terug naar “Consumenten Koop”