mobistar

Mieke88
Topic Starter

mobistar

#1 , 01 nov 2008 23:11

Hieronder vindt u mijn verhaal, ik ben echt ten einde raad wat ik kan doen... misschien dat jullie kunnen helpen?
Mobistar.

11 juli 2008, rond 14h00, werd ik gebeld, door ene [geanonimiseerd door de webmaster], met de vraag of ik wou overschakelen van Tempo Music naar My-10, het zou voor mij maar 10 euro in de maand zijn dat te herladen valt net zoals een herlaadkaart, dus ongeveer hetzelfde als bij Tempo-Music, maar ik zou meer voordelen krijgen, en mijn geld dat op nog op mijn tempo music zat, zou eerst worden opgebruikt, ik zeg haar dat ik eerst wat meer info wil, en zij zegt dat ik dat krijg als ik op het volgende bericht ja antwoord, en dat ze voorlopig niets zou noteren. Ze vroeg me tevens ook of de gegevens die zij vn mij had, nog klopten (van toen het aanmaken va het tempo-music pakket), zodat ze wist naar waar ze de gevraagde documentatie kon toesturen, deze bevestigde ik.
Na het gesprek krijg ik een sms van mobistar voor een bevestiging van my-10, omdat mevr [geanonimiseerd door de webmaster] zei dat ik ja moest sturen, doe ik dit, wat blijkt? Dat ik nu op een abonnement zat. Nadat ik dit wist, ben ik direct naar de lokale mobistar center gegaan, die me zeiden dat ik een aangetekende brief moest versturen naar het hoofdkantoor.
Toen ik thuiskwam, heb ik dit dan ook gedaan.
En hem op de datum van 14 juli verstuurd, voor 4 euro 40.
Op deze dag, kreeg ik een blad met info over de dienst en een contractaanvraag, deze heb ik niet ondertekend, enkele dagen later ontvang ik het boekje met de algemene abonnementsvoorwaarden, waar expliciet instaat dat ik het contract moet terugsturen, juist ingevuld en getekend (wat ik niet doe, omdat ik het niet wil).
Enkele dagen later, krijg ik telefoon van een bediende bij mobistar, of ik wel juist was geïnformeerd etc. ik zeg haar, dat ik helemaal geen abonnement wou, en dat ik hen een brief had gestuurd. Omdat ik deze blijkbaar was vergeten te ondertekenen, werd hij niet aanvaard, maar geen nood, ik zou een nieuwe mogen sturen, en dan werd alles wel geregeld.

Dus stuur ik op 4 augustus 2008, een nieuwe aangetekende en ondertekende brief (ook weer 4 euro 40).
Op 11 augustus, krijg ik een factuur van mobistar met het bedrag van € 30,35 (met overschrijving, dus niks herlaadkaart, terwijl ik elke maand een kaartje van 10 € kocht), met een bijdrage voor de volgende periode.
Omdat ik dit niet begreep, heb ik naar het nummer 5000 van mobistar gebeld, om te vragen wat ik moes doen, zij zeiden steeds andere dingen, bv.: dat ik nog op TempoMusic zat, dat het niet klopte, dat er nog geen brief was aangekomen… na minstens 20 telefoons, gaf ik het op.
Daarom besloot ik nog een aangetekende en ondertekende brief te versturen op de datum van 13 augustus 2008, met nog eens de duidelijke vermelding dat ik helemaal geen abonnement wou, en dat ik niets had ondertekend, en fout ingelicht was (nogmaals 4 euro 40).

Op 8 september, krijg ik een herinnering van mijn vorige factuur, waar nu 30,36€ opstaat. Weer 2 dagen later, ontvang ik de factuur van 49,42€, ook weer met een bijdrage van de volgende maand.
Op 11 september krijg ik een brief met de mededeling, dat ik op tempo ben overgeschakeld en dat mijn abonnement beëindigd is, maar dat ik nog een factuur zou ontvangen na de stopzetting.
Op 30 september, krijg ik een nieuwe herinnering van het te betalen bedrag van 79,78€, en dat als ik vragen heb, naar het nummer 02 745 95 01 kun bellen, wat ik ook doe, volgens hen zou ik dit hele bedrag moeten betalen, omdat ik en bericht met ja had verstuurd, en dat dat als een handtekening geldt…

7 oktober 2008 krijg ik vervolgens weer een factuur voor het bedrag van 17,43€, met 12€ voor de vorige herinneringen (3 voor de eerste en 6 voor de volgende).
Een dag later, krijg ik een brief, dat ik ben opgenomen in het preventel-bestand, omdat ik zogezegd aan fraude schuldig ben.
Dus ik bel vervolgens het nummer: 02 745 95 99, dat onderaan deze brief staat, en na 40 minuten wachten, krijg ik eindelijk degene aan de lijn (van mobistar), waar ik mijn bezwaar tegen zou kunnen uitleggen, wat ik dan ook doe, na 3 minuten proberen te praten, hangt hij gewoon op.
15 oktober, krijg ik weer een brief als herinnering, van het openstaande bedrag van 79,78€, en dat als ik geen gevolg geef, ik bijkomende administratieve kosten van de juridische dienst zou krijgen…
28 oktober, kreeg ik een brief van ‘Juridesk’, met de mededeling, dat ik nu ook een boete van 161,15€ moet betalen

In hun brieven etc, staat er duidelijk dat ik het contract ondertekend zou moeten terugsturen (niet gebeurt), dat er wordt verwacht dat je overal mee akkoord gaat en voldoende informatie hebt ontvangen (euhm, neen) dat men wanneer men op onbepaalde duur staat, dit zeker na 1 maand kan beëindigen (vak genoeg geprobeerd, maar mensen bleven weigeren).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skwerl

#2 , 02 nov 2008 00:37

Preventel bestand is de zogenaamde zwartlijst veronderstel ik? Ik weet nog dat een kameraad van mij een jaar of 4 geleden telenet heeft aangeklaagd en ze tot een minnelijke schikking gekomen zijn van +50000 euro. Dat was omdat ze hem ook op de zwarte lijst gezet hadden en dit naar alle andere providers doorgestuurd hadden, zodat hij zogezegd nergens meer aan een abo zou geraken. Ik veronderstel dat met dat proces zo'n dingen nu niet meer gebeuren.

Het probleem in jou geval is dat mensen te snel betalen die in jou situatie zijn. Das gewoon allemaal onder druk zetten en pure rip off.Laat gewoon een aangetekende brief sturen door een advocatenkantoor en je hoort er niets meer van.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”