Aankoop parket

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Aankoop parket

#16 , 01 jul 2016 21:56

Tja, ik zie in de vloer toch ook een aantal planken met weinig of geen noesten. Het "staal" van 3 planken, gaf misschien een beeld dat niet 100% correct was, maar uit de uiteindelijke vloer, zou je best 3 planken kunnen halen om het "staal" te reconstrueren... Ik schat de kansen van de TS om dit te winnen voor een rechtbank eerlijk gezegd minder in dan 50%...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#17 , 02 jul 2016 07:42

Ik heb deze morgen eens een paar websites bekeken weliswaar in Nederland van verkopers van eiken vloeren!

Wel de foto's liegen er niet om, maar u vloer daar zijn zeker geen meer noesten in dan op de parket uit Nederland !

Voor de veiligheid zet ik hier geen namen maar met google naar kwaliteitsparket eik zoeken en je vind er met hopen waarvan men spreekt over hoogstaande kwaliteit en waar er zeer veel noesten in voorkomen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bouvryx
Topic Starter

#18 , 02 jul 2016 12:16

Dat begrijp ik, het zou kunnen dat de kwaliteit hoogstaand is maar ik heb gewoon niet het product gekregen dat ik dacht te gingen krijgen volgens de voorstelling in de winkel.

Reclame

mava105

#19 , 02 jul 2016 12:44

Waren die pakketten al ingepakt, of konden de planken uit te kiezen? Had je misschien beter bij de bestelling gezegd dat je geen noesten wilde in uw planken.

jef007

#20 , 02 jul 2016 13:28

het is" normaal" dat de winkel mooie planken uithaalt om in zijn winkel tentoon te stellen. Dat doet elke winkelier met een showroom.
Is er geen norm over de kwaliteit/aantal knoesten per m2?
zoals bij de mosselen : x aantal stuks/kg zijn supers, xx aantal per kg zijn jumbos

WP002

#21 , 02 jul 2016 14:16

Parket kan nogal eens van kleur verschieten met de juiste soort vernis erover. Al eens aan gedacht om een laag vernis aan te brengen? Misschien dat de winkelier u als compensatie een prijsje kan maken.

mava105

#22 , 02 jul 2016 15:36

denlowie

#23 , 02 jul 2016 16:45

op Nederlandse websites nog erger gezien
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#24 , 04 jul 2016 09:16

Dat begrijp ik, het zou kunnen dat de kwaliteit hoogstaand is maar ik heb gewoon niet het product gekregen dat ik dacht te gingen krijgen volgens de voorstelling in de winkel.
Als we het juridisch bekijken, is er weinig dat je kan doen, vrees ik. Ik ga er van uit dat het staal van die paar planken naast elkaar die rechtop staan in één van uw foto's, het staal uit de winkel is? Dat je u daarop gebaseerd hebt? Zoals ik al zei: je kan perfect dit staat namaken met enkele planken uit uw vloer. Er zijn uiteraard ook veel planken met noesten, maar dit is nu éénmaal het geval bij zo'n natuurproduct. Had er nu in de winkel enkele vierkante meters van deze vloer gelegen zonder noesten, dan zou je kunnen spreken over misleiding, omdat het resultaat bij u thuis wezenlijk verschilt van in de toonzaal. Maar als je enkel op die paar planken afgaat...

Ik vrees er een beetje voor dat je je gelijk zou kunnen halen voor een rechtbank. Maar dat is mijn persoonlijke mening...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bouvryx
Topic Starter

#25 , 04 jul 2016 09:32

Beste Tom,

Bedankt voor de uiteenzetting, ik ga mij erbij neerleggen en geen verder stappen ondernemen.

Ik dank iedereen voor de reacties!

Gebruiker21

#26 , 04 jul 2016 10:04

Beste Tom,

Bedankt voor de uiteenzetting, ik ga mij erbij neerleggen en geen verder stappen ondernemen.

Ik dank iedereen voor de reacties!
Als het een troost kan zijn: ik vind persoonlijk uw vloer er best karaktervol en leuk uitzien ;). En eens de meubels geplaatst zijn, zal het uitzicht toch nog net iets anders zijn, en u mogelijk toch nog bevallen.

WP002

#27 , 04 jul 2016 16:49

Zelf parketliefhebber zijnde, vind ik uw parket zelfs redelijk wat karakter hebben. Over smaak valt evenwel niet te twisten (en nog veel minder een juridische uitspraak over te doen)

Terug naar “Consumenten Koop”