geachte leden ik zit met een vraag waarover ik geen duidelijk antwoord vind
ik zal proberen schetsen met personen
Stel persoon A koopt een wagen en om redenen wil hij ervan af en verkoopt hem door aan persoon B en deze ontvangt er geld in cash voor,verkoopsovereenkomst werd opgemaakt door persoon A en door beiden afgetekend en alles word overgedragen zowel boorddocumenten als sleutels als de wagen op zelfde moment
aangezien er nog veel dingen aan de wagen moet gebeuren om hem in orde te krijgen brengt persoon B dit allemaal in orde
een maand laterals de wagen helemaal in orde is haalt persoon A het in zijn hoofd om de wagen terug te pakken met een gehuurde takelwagen aan persoon B zijn deur.
persoon B legt klacht voor diefstal neer bij de politie
wagen word effectief aangetroffen op de oprit van persoon A en word ter plaatse inbeslagenomen
papieren en sleutels van de wagen inclusief verkoopsovereenkomst zijn in handen van persoon B enkel de wagen bevind zich bij persoon A
beide zijn particulieren en de wagen was nog niet ingeschreven op persoon B
persoon A zou kunnen zeggen dat de wagen niet betaald is(aangezien het om cash betaling ging) of dat de verkoopsovereenkomst niet door hem werd getekend.
mijn vraag luid als volgt;
hoe verloopt zo een onderzoek?
en kan persoon A de wagen toegewezen krijgen als persoon B geen bewijs van betaling kan voorleggen?want over handtekening is er geen discussie mogelijk denk ik want geschrift is duidelijk
en kan persoon B de wagen zomaar ophalen ondanks dat er toch beslag op gelegd is ter plaatse zonder wielklemmen op of dergelijke?
wie kan mij hierop een duidelijk antwoord geven?