zwemlessen annuleren

sanneke138
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

zwemlessen annuleren

#1 , 29 apr 2016 14:39

Beste,

Mijn zoontje had privelessen gereserveerd bij een zwemclub.
Kan ik deze gewoon annuleren ? Er is niets betaald geweest en niets op papier gezet dat ik ondertekend heb ....
Volgens de voorzitter kan ik dat niet en moet mijn zoontje komen ...
De voorzitter dreigt mij dat hij een advocaat gaat nemen...
De penningmeester van de club zegt dat ik altijd kan annuleren zolang de zwemles niet begonnen is.
Zij zegt dat een reservering altijd kan worden opgezegd.

Kunt U mij daarbij helpen of ik in mijn recht sta of niet ,

Vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 29 apr 2016 14:41

Als de zwemclub een overeenkomst kan aantonen, kunnen ze wel eisen dat u betaalt. Ze hebben mogelijk andere mensen moeten weigeren omdat u al gereserveerd had.

sanneke138
Topic Starter

#3 , 29 apr 2016 14:57

via email heb ik gereserveerd .... moest dit al 2 maanden geleden bevestigen ...

Reclame

sanneke138
Topic Starter

#4 , 29 apr 2016 15:00

en ze hebben een wachtlijst met kandidaten , dus die plaats is zo gevuld .... de zwemlessen moeten volgende week zondag maar eerst beginnen .... dus heeft hij kans genoeg om iemand van zijn wachtlijst te contacteren ... toch ?

JPV

#5 , 29 apr 2016 15:06

het si niet omdat er een wachtlijst is, dat u zomaar kan annuleren.

U hebt een overeenkomst (via mail) en bent dan ook verplicht om die uit te voeren. Doet u uw kant van de overeenkomst niet, dan kan de andere claimen dat deze schade lijdt, gewoon al omdat ze de tijd en moeite moeten nemen om de annulatie uit te voeren en nieuwe mensen te zoeken.

Lasto

#6 , 29 apr 2016 16:33

Toen u de reservatie deed, hebt u dan een annulatievergoeding afgesproken?

Het is juist dat wanneer u de overeenkomst niet nakomt, u in principe in gebreke blijft, maar opdat de zwemclub een schadevergoeding kan verkrijgen, dient zij ofwel de schade aan te tonen (als er geen schade is, is dat onmogelijk - is ze zeer beperkt, dan is de kans zeer klein dat men de eis hard maakt), ofwel zich te beroepen op een overeenkomst over een annulatievergoeding.

Terug naar “Consumenten Koop”