attest hoogrendementsglas

Keytje62
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

attest hoogrendementsglas

#1 , 18 apr 2016 12:24

Hallo

Wij hebben onlangs nieuwe ramen laten plaatsen met hoogrendementsglas en komen in aanmerking voor een energiepremie. Hiervoor hebben wij een attest nodig van de aannemer, op de factuur staat niet de noodzakelijke informatie. Zij willen dit niet afleveren omdat er nog een betwisting lopende is. De voorschotfactuur en hoofdfactuur is tijdig betaald, de saldofactuur is niet betaald en zullen wij ook niet betalen. Hebben zij om die reden het recht het attest niet af te leveren ?Kunnen wij iets ondernemen om dit attest van hen te verkrijgen waar wij conform de wetgeving toch recht op hebben ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 apr 2016 12:43

Er wordt normaal geen afzondrlijk attest afgeleverd, maar de gegevens van het glas worden op de factuur zelf vermeld, en het is die factuur die je moet binnendoen voor de subsidie.

Keytje62
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2016 12:51

Nee, die gegevens niet op de factuur, wel op de offerte maar dit is niet geldig, er wordt dan een afzonderlijk attest opgemaakt die bij de factuur moet worden gevoegd. Ik denk niet dat er een vereiste is dat alle facturen moeten betaald zijn om dit attest te bekomen maar weet niet naar welke wetgeving ik hiervoor kan verwijzen.

Reclame

LeenW

#4 , 18 apr 2016 13:45

Men zou kunnen stellen dat omdat u de factuur betwist, de werken niet voldaan zijn zoals op de bestelbon. Bijgevolg kan nog geen attest worden opgemaakt.

Keytje62
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 apr 2016 14:17

Ze willen de saldofactuur wel crediteren maar omdat er vermeld staat 'en dit tot slot van alle rekeningen' heb ik nog geen akkoord gegeven. Zij vermelden enkel 'naar aanleiding van ons bezoek' zonder verder te specifieren waar de betwisting over ging. Als ik bevestig wat houd dit dan juist in.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 18 apr 2016 14:52

Zonder een bevestiging waarom ze crediteren, kan dit over alles gaan. Stel hun in gebreke met een AS, en eis een bevestiging dat het glas is zoals op de offerte.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Keytje62
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 apr 2016 15:11

juist daarom, maar het gaat niet over het glas, wel over de profielen. ALs ik het probleem specifieer betekent slaat 'Tot slot van alle rekeningen' dan alleen op dit probleem en behoud ik het recht voor of eventuele gratis herstellingen voor gebreken die wij tot nu toe nog niet hebben vastgesteld, zoals gebreken als condensatie tussen glas of een venster die na enkele maanden niet goed meer sluit, ik zeg maar iets als voorbeeld.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 18 apr 2016 16:38

Op u factuur moet toch vermeld staan welk glas er geleverd is?, je hoofdvraag gaat er toch over of lees ik het verkeerd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Keytje62
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 apr 2016 17:48

Hallo,
de Ug-waarde staat niet op de factuur staat maar wordt apart op een attest vermeld.
De vraag is,
1. welke wetgeving bepaalt dat de aannemer deze gegevens moet overhandigen zodat wij de premie kunnen aanvragen
2. is er, conform die wetgeving, een vereist dat de facturen betaald zijn, om dit attest te verkrijgen

Terug naar “Consumenten Koop”