Ingevoerde auto totall loss geweest

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

Ingevoerde auto totall loss geweest

#1 , 12 apr 2016 11:56

Ik ge het zo kort mogelijk proberen schetsen.
Ik koop in Luxemburg een tweedehandsvoertuig, volgens de garagist in perfecte staat.
Dit voertuig is vroeger in Belgie ingeschreven geweest en dus bij DIV gekend.
Ik ga vandaag naar DIV nadat ik bij de douane ben gepasseerd.
Daar weten ze mij te vertellen dat het voertuig zwaar geaccidenteerd geweest is en dat zij dit zien in het Informex systeem.
De wagen kan pas terug in het verkeer na een geometrie keuring.
Ik heb dus een voertuig gekocht voor een prijs in perfecte staat maar eigenlijk een opgelapte totall loss.
Ik voel mij dus bedrogen. De verkoper uit Luxemburg zegt dat dit niet kan en vraagt foto's en dergelijke om dat te bewijzen.
Hoe kan ik daar nu foto's van hebben of bemachtigen. Dit is toch niet mogelijk lijkt mij?

Iemand raad?
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 12 apr 2016 11:59

Raadpleeg daarvoor een Luxemburgse advocaat.
Deze verkoop valt niet onder de Belgische wetgeving.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5458

#3 , 12 apr 2016 20:38

Laat eerst de geometriekeuring doen en win desnoods het advies in van een expert. Misschien was het een economische total loss die professioneel hersteld werd in een (goedkoop) oostblokland.

Je bent natuurlijk in t zak gezet maar gelijk krijgen is juridisch niet hetzelfde als gelijk hebben.

Welk merk, leeftijd en indicatie betaalde prijs kan helpen om al dan niet te overwegen om te procederen of om gewoon uw tranen te drogen n er t beste van te rijden.

Reclame

wingman
Topic Starter
Berichten: 220
Locatie: Vlaanderen

#4 , 13 apr 2016 12:50

Beste Sirkii.
Ik ga zoals U schrijft een geometrie keuring aanvragen. Dan heb ik een bewijs moest de uitlijning om zeep zijn.
Het betreft een Mustang Shelby GT500 dus met zo een wagen heb je best een strak chassis.
Ik laat zeker nog iets weten wat betreft de geometrie uitslag.
Het is godgeklaagd dat diegene die preekt geen god is maar zich toch beter waant dan zijn onderdanen.

Terug naar “Consumenten Koop”