Reisagentschap annuleert mijn reis op gronde van een door hen gemaakte fout.

Kri001
Topic Starter

Re: Reisagentschap annuleert mijn reis op gronde van een door hen gemaakte fout.

#31 , 19 feb 2016 12:20

Is de verzoening cel van de geschillencommissie reizen hier nuttig?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kri001
Topic Starter

#32 , 19 feb 2016 17:31

Voor de derde keer heb ik 5 dagen in een 5 sterren hotel, All in voor 2 personen effectief gekocht voor 304 euro. Volgens hen zou die reis 2081 euro moeten kosten. Zij zouden mij dus een korting van ongeveer 85% geven. Op Booking.com vond ik zonet voor hetzelfde hotel, zelfde periode voor 1865 euro. Zo'n schitterende aanbiedingen zijn het dus niet of zou de nieuwe prijs nu ook fout zijn?
15% van de normale prijs vindt u toch niet zo'n schitterende aanbieding?

In de reiswereld worden wel stevige kortingen gegeven, maar ik denk toch dat het moeilijk bewijzen word dat dit een aannemelijk offer is.

Plus dat u al verschillende fouten had vastgesteld op gebied van prijzen en representatie foto's, dan is het wel een beetje volharden in de boosheid om daar een reis te boeken.
De "niet zo'n schitterende aanbieding" slaat natuurlijk op de "juiste prijs" in de aanbieding van 2081 euro i.p.v. 1865 euro bij een andere aanbieder.

Ik wens ook niet te bewijzen dat dit een al dan niet een aannemelijk offer is. Ik wil bewijzen dat zij het contract met mij verbroken hebben.

Ik zal inderdaad volharden.
Als dit allemaal echte eerlijke fouten zijn zijn ze volledig incompetent om zo'n bedrijf uit te baten.
Als dit constructies zijn om hun verkoop op te krikken, dan zijn dit sluwe vossen die verdienen om eens terug met hun voetjes op de grond te worden geplaatst.
Als dit snel rijk worden praktijken zijn dan zijn het dus fraudeurs die pas zullen stoppen als iemand niet zomaar de handdoek in de ring gooit.

Een reis kan ik elders boeken maar in alle drie de bovenste gevallen zullen, als zij zo kunnen verder doen, nog vele consumenten in de toekomst gedupeerd worden.

Mariette

#33 , 19 feb 2016 17:54

Ik begrijp het niet zo goed.

U heeft het hotelverblijf + annulatieverzekering betaald.

U heeft een faktuur + hotelvoucher ontvangen.

Hebben ze het reeds betaalde bedrag al teruggestort (inclusief annulatieverzekering?)µ
Heeft U nog steeds de voucher in bezit?

Misschien kan U voor alle zekerheid rechtstreeks contact opnemen met het hotel en onderzoeken of die voucher geldig is.
Indien ja, zou ik er gewoon gebruik van maken.

Reclame

Kri001
Topic Starter

#34 , 19 feb 2016 18:33

Ik heb het bedrag terug. Zal ik voor de zekerheid later nog eens doen. Ik ben er vrij zeker van dat deze niet geldig zal zijn.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#35 , 22 feb 2016 10:14

Voor de derde keer heb ik 5 dagen in een 5 sterren hotel, All in voor 2 personen effectief gekocht voor 304 euro.
Da's €30,4 per persoon per dag, all in 5 sterren... Een jeugdherberg met enkel ontbijt is duurder... Je kan hier onmogelijk proberen pleiten dat dit GEEN vergissing was, vrees ik. U hebt alle recht om te volharden, maar of het sop de kool waard is? Aan u om te bepalen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Kri001
Topic Starter

#36 , 23 feb 2016 12:02

Uit dit forum heb ik idd al geleerd dat het sop de kool niet waard zal zijn. Toch ben ik niet overtuigd dat het hier om een kennelijke fout gaat. Eerder een doelbewuste fout lijkt het mij gelet op de drie zo gezegde vergissingen die ze in zo'n korte tijdspanne hebben gemaakt. Alvast bedankt aan allen om mee te helpen denken hierover.

LeenW

#37 , 23 feb 2016 12:23

Alle begrip daarvoor, u zit inderdaad met de miserie bij een langere procedure. Spijtig natuurlijk dat ze hiermee weg komen.

Terug naar “Consumenten Koop”