X SUPERMARKT

max-brabbel
Topic Starter

X SUPERMARKT

#1 , 12 feb 2016 15:44

Ik heb een 'Nieuwe wagen' gekocht bij x. De 'x prijs op de internet site was 11.999,-EUR (incl. btw en zonder overname). Ik vroeg een offete aan om direct de overschrijving uit te voeren en daar stond een bedrag van 12.148,- Euro. ( €149,- meer dan de vermelde prijs op de webe site van cardo*n, het verschil was voor 'WETTELIJKE KIT = brandblusser, EHBO kit, Gevarendriehoek, 2 fluorvestjes, nr.plaathouder achter, check-up, 2 jaar volledige waarborg - volgens voorwaarden in waarborgboekje (met andere woorden de verplichte fabrieks garantie) NR.PLAAT VOOR & AUTOMATTEN

Nrplaat voor en automatten, dat dit een optie is van +-/50,- Euro kan ik nog mee leven, maar wat betreft het "WETTELIJKE KIT" dat moet toch aanwezig zijn in een nieuwe auto en incl. in de verkoopprijs ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali

#2 , 12 feb 2016 16:00

Ik volg, heb dezelfde discussie gehad bij aankoop van een nieuwe wagen waar een van de opties de wettelijke kit was, doch dat dit geen optie was maar verplicht. In mijn geval gelukkig maar 25€ ...

max-brabbel
Topic Starter

#3 , 12 feb 2016 20:24

Volgens mij is de vermelde prijs ,de prijs voorzien van alle wettelijke nieuwe kits. Je kunt zo een "nieuwe"" wagen kopen met "zo goed als nieuwe" banden op.

Het was nu reeds een gemodificeerd bakske "normaal heeft dit type wagen velg maat R15 (bij deze van x is het velgmaat R15), niet alle foto's op internet zijn niet van deze wagen. zoals de usb !

Reclame

max-brabbel
Topic Starter

#4 , 13 feb 2016 20:48

correctie vorig bericht !!! Velgen op de wagen R14 ipv origineel R15 ! (voor dit type wagen in België )

baleno

#5 , 14 feb 2016 18:32

prijs is hetgeen je krijgt
X. = stockwagens van importeurs die verjaard zijn, kleuren die niet gewild zijn, en buitenlandse voertuigen.
de prijs zit hem ergens

Blaatpraat

#6 , 15 feb 2016 09:27

"brandblusser, EHBO kit, Gevarendriehoek, 2 fluorvestjes"
Moet je inderdaad bij je hebben, maar hoeft niet bij de levering van de wagen te zitten.
Je kunt hier ook perfect zelf voor zorgen.
Logisch dat dit een betalende optie is dus.

"nr.plaathouder achter, NR.PLAAT VOOR & AUTOMATTEN"
Niet verplicht om te hebben, zijn alle 3 een optie.

"check-up, 2 jaar volledige waarborg - volgens voorwaarden in waarborgboekje (met andere woorden de verplichte fabrieks garantie) "
Zoals je zegt: dit is de garantie.
Dit zou kostenloos moeten zijn.

Behalve het feit dat je het niet zomaar uit kunt zetten (al kan dat misschien wel telefonisch, of als je langs gaat), lijkt mij er dus niet zoveel mis te zijn hier.

giserke

#7 , 15 feb 2016 09:44

prijs is hetgeen je krijgt
X.. = stockwagens van importeurs die verjaard zijn, kleuren die niet gewild zijn, en buitenlandse voertuigen.
de prijs zit hem ergens
Een auto die niet voldoet aan de Europese en Belgische wetgeving mag in België niet verkocht worden.
Brandblusser en EHBO kit enz... zijn elementen die wettelijk aanwezig moeten zijn. Het behoort tot de wagen.

giserke

#8 , 15 feb 2016 09:47

"brandblusser, EHBO kit, Gevarendriehoek, 2 fluorvestjes"
Moet je inderdaad bij je hebben, maar hoeft niet bij de levering van de wagen te zitten.
Toch wel. Het is een element van een PVG van het voertuig. Bij gevolg wordt het als onderdeel van de wagen beschouwd.

max-brabbel
Topic Starter

#9 , 24 apr 2016 20:21

@ giserke , zo denkt de FOD Eco. ook over en is me de 149 EURO terug betaald door de auto supermarkt.

max-brabbel
Topic Starter

#10 , 24 apr 2016 20:30

De ombudsdienst dat is volgens mij de enige dienst in België voor de burger die hun werk goed doen, maar waarom maakt men hun beslissing niet afdwingbaar ?

LeenW

#11 , 24 apr 2016 20:35

Omdat het geen rechtbank is..

Terug naar “Consumenten Koop”