Voorschot in mindering brengen bij tussentijdse factuur

Bartje99
Topic Starter

Voorschot in mindering brengen bij tussentijdse factuur

#1 , 02 feb 2016 19:06

Hallo,

Ik zou even jullie mening willen weten over het volgende.
Enkele maanden terug een offerte getekend bij een DHZ zaak voor de levering van allerlei materialen. Wij hebben toen ook een voorschot betaald van 10%.
Onlangs hebben wij de bevestiging gegeven dat een deel van de materialen doorbesteld mag worden.
Wij hebben nu een factuur ontvangen voor de betaling van dit deel aan materialen (wij hebben deze echter nog niet ontvangen).
Echter het voorschot werd op deze factuur niet in mindering gebracht.
In hun algemene verkoopsvoorwaarden staat niet wanneer een voorschot zal verrekend worden.
Ik heb hier wel al mondeling naar geïnformeerd en voorschot zou verrekend worden bij laatste afhaling materiaal.

Heb ik het recht om toch het voorschot in mindering te brengen bij deze eerste factuur?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 02 feb 2016 19:31

Toch logisch dat het voorschot verrekend word met de laatste levering.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW

#3 , 02 feb 2016 19:33

Het alternatief zou zijn dat er bij elke bevestiging een nieuwe voorschotfactuur wordt opgemaakt voor de volgende, tot uw bestelling compleet is. Dan is dit toch veel eenvoudiger?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 02 feb 2016 19:34

Als je het nu verrekend is er geen voorschot meer!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Consumenten Koop”