Auto oplichting

Levy1993
Topic Starter

Auto oplichting

#1 , 06 jan 2016 22:45

Hallo,
Ik heb een wagen gekocht.
Op factuur staat het verkeerde motorinhoud en het model is ook fout op factuur waardoor ik niet tevreden ben omdat de auto verkocht is aan mij met de modelnaam van het factuur maar het blijkt in werkelijkheid een ander model te zijn.
De verzekering is er al mee bezig maar ga ik in mijn rechtgesteld worden of niet?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 07 jan 2016 07:51

U hebt die gekocht bij een erkende garage? Nieuw of gebruikt? Wat staat er op uw bestelbon, de juiste referentie die ook weerkomt op de factuur? U hebt veronderstel ik de ontvangst geweigerd en een ingebrekestelling verzonden? Wat ivm het chassisnummer?

Wat zegt de verkoper? Is deze te kwader trouw of niet?

En welke verzekering is ermee bezig?

Hebt u klacht ingediend wegens oplichting?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Levy1993
Topic Starter

#3 , 07 jan 2016 12:14

U hebt die gekocht bij een erkende garage? Nieuw of gebruikt? Wat staat er op uw bestelbon, de juiste referentie die ook weerkomt op de factuur? U hebt veronderstel ik de ontvangst geweigerd en een ingebrekestelling verzonden? Wat ivm het chassisnummer?

Wat zegt de verkoper? Is deze te kwader trouw of niet?

En welke verzekering is ermee bezig?

Hebt u klacht ingediend wegens oplichting?

Het is een erkende garage.
Ik heb het pas 2 weken later ontdekt na de aankoop.
Op factuur staat een ander model dan op het inschrijvingsbewijs.
Ik heb rechtsbijstand en die zijn er mee bezig.
Het is een 2dehands.

Mvg

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 jan 2016 12:17

Maar het is wel raar bij een tweede hands, heb je de wagen soms niet gezien als je hem kocht ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Levy1993
Topic Starter

#5 , 07 jan 2016 12:19

Maar het is wel raar bij een tweede hands, heb je de wagen soms niet gezien als je hem kocht ?
Jawel ze hebben de auto verkocht als een 116d maar het is in werkelijkheid een 116ed

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jan 2016 00:16

Is dat beter of slechter?

Xenophon

#7 , 27 jan 2016 14:29

Is dat beter of slechter?
Wat ik heb gehoord is dat de ed 'beter' en zuiniger is voor korte afstanden in stad, de 'd' meer geschikt voor lange Autobahn toestanden. 't is maar van horen zeggen, ik heb geen wagen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

k.b.

#8 , 27 jan 2016 14:41

Ik zou het woord "oplichting" doch vervangen door het woord "vergissing" ...
En deze handelaar zal deze vergissing wel rechtzetten vermoed ik ...

Wat is nu eigenlijk uw vraag ... wil je de wagen nog ? wil je hem niet meer ? wil je meer betalen ? wil je minder betalen ?
Heb je de officiele documenten niet gezien als je de wagen bezichtigde ( of kwam deze bvb uit het buitenland ...)

k.b.

Terug naar “Consumenten Koop”