Onafgewerkte keuken: hoeveel schadevergoeding kan ik per dag vragen?

Concetta Pergola
Topic Starter
Berichten: 1

Onafgewerkte keuken: hoeveel schadevergoeding kan ik per dag vragen?

#1 , 26 jan 2016 14:07

Begin oktober 2015 bestelde ik bij X in X een keuken met als doel mijn droomkeuken te hebben tegen Kerstmis. Dat konden ze mij geven, beloofde de heel vriendelijke verkoper mij.

Ik kreeg echter een nachtmerrie bij Kerstmis.

Doordat bepaalde essentiële stukken niet meegeleverd werden (ik moest wél het volledig bedrag excl. de plaatsingskosten betalen bij levering) kon de keuken niet afgewerkt worden zoals afgesproken op 23/12/2015.
(Nu moet iemand mij vertellen hoe je als consument kan weten bij levering of alle stukken erbij zijn? )

Sedertdien zit ik met een onafgewerkte keuken waar ik niet kan koken (dampkap kon niet aangesloten worden omdat de opening in muur kleiner is dan benodigde opening - tijdens verkooppraatje werd gesteld dat indien dat zo zou zijn, dat gemakkelijk oplosbaar was door een koolstoffilter te plaatsen - doch dat is achteraf een heel discussie geweest en uitgemond in een oplossing met een meerprijs van 125 euro én stukken die bijgesteld moesten worden, aanleiding tot nog meer vertraging) en niet kan afwassen (het paneel van de vaatwasser ontbreekt waardoor deur met moeite open kan en tegen je gezicht dichtklapt als je er iets in wil steken). Hun 'kliksysteem' - die ze mij verkocht hebben als hét ultieme gemak - is een ware frustratie: wanneer je de kasten en laden open wil, lukt het pas na 3/4 keer proberen, wanneer je ze dicht wil, gaan ze vanzelf open).
Voeg daar het feit bij dat ze in mijn appartementje (ik woon maar klein en de keuken vormt samen met de living één geheel) allerlei frontpanelen, plinten en materieel achtergelaten hebben en je begrijp welke stress ik elke dag ondervind.

Mijn vraag: hoeveel schadevergoeding zou ik per dag kunnen vragen aan de verkoper en dat zowel omwille van materiële redenen (wij gaan nl. heel veel uit eten gewoon om de stress van het koken te vermijden) alsook omwille van psychische redenen (ik ben op van de stress, kan niet slapen en loop hele dagen te piekeren over hoe dit zal aflopen. Ik heb vandaag nogmaals gebeld om te vragen wanneer de afwerking kan gebeuren. De, weliswaar, nog steeds heel vriendelijke verkoper die ik aan de lijn had, stelt dat deze toestand onaanvaardbaar is en zal het nogmaals doorgeven aan de verantwoordelijke. Benieuwd wanneer ik hier iets van ga horen.

Ter info: de kostprijs van de keuken is 8.373 euro (inclusief plaatsing van 820 euro).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 26 jan 2016 14:09

Staat er hierover niets in uw overeenkomst?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 26 jan 2016 14:36

Ik denk dat u best de naam van de firma verwijdert uit uw bericht, anders gaat de eigenaar van het forum binnenkort nachtmerries krijgen wanneer hij fanmail van advocaten krijgt die een recht op antwoord of een schadevergoeding eisen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

denlowie
Berichten: 15980
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jan 2016 15:05

Is het bedrijf de keukenbouwer die alles zelf installeert , of is het zelfbouw pakketten waarvan je ze zelf moet in één steken, en je kan beroep doen op zelfstandige plaatsers die voor die firma werken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22869
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 jan 2016 16:37

Toch enkele bedenkingen: Amper 10 weken voor de levering en een prijs van om en nabij de 9.000,00 € lijkt mij snel en goedkoop. Dat is om problemen vragen.
Heb je hen aan AANGETEKEND in gebreke geteld?

Terug naar “Consumenten Koop”