Algemene voorwaarden consumenten recht

simoib
Topic Starter

Algemene voorwaarden consumenten recht

#1 , 11 dec 2015 17:41

Beste,

Ik wil een online bedrijf opstarten onder de vennootschapsvorm VOF. (qua belastingen, personeel, BTW, etc, is alles duidelijk). Wat ik mij nog afvraag wat zijn de juridische voorwaarden met betrekking tot de consument en anderzijds met mijn project.

Het spreekt voor zich dat de Algemene voorwaarde nog veel uitgebreider is. Maar ik plaats enkel de punten waar ik nog over twijfel en niet zeker ben of ze juist zijn. Zou jullie met mij mee willen denken ? Goed of fout is voldoende dan weet ik wat ik moet verbeteren. Alvast bedankt.

Project

Ik wil graag een online platforum opstarten (16 plus) waarbij leden zich inschrijven en waar er een mogelijkheid is om onder elkaar producten onder elkaar uit te wisselen. Een klant die op het forum graag een product (bv. koffie machine,kruiwagen, ) wil ontlenen van een andere gebruiker, kan dit als het product naar zijn behoefte beschikbaar is. Als de klant het product graag wil lenen, kan hij dit doen dmv. een chat gesprek op te starten waar ook al de formaliteiten onderling kunnen besproken worden. (de betrouwbaarheid van de gebruikers kunnen door andere gebruikers onderling beoordeeld worden naar vertrouwelijkheid, betrouwbaarheid, rating, )

Het tweede luik is het aanbodgerichte manier. Klanten kunnen op hun platform eender welk product naar keuze plaatsen, zodat andere gebruikers ook kunnen zien wat andere mensen aanbieden, teneinde om een ruilhandel op te starten. En aanbieder kan bv. een vergoeding vragen, maar dit moeten de twee contract partij onderling overleggen.

BEN IK IN ORDE ALS IK ZEG ?

- Er mogen enkel goederen worden ontleend en GEEN diensten
- Het bedrijf heeft commerciële doeleinden waardoor de gegevens zullen beschermd worden conform de wet op de privacy
- De organisatie is en kan niet aansprakelijk worden voor goederen die kapot gaan tijdens de transactie of in welke fase dan ook
- De leden zijn zelf verantwoordelijk voor hun materiaal en veiligheid
- De organisatie geeft aan dat de merken die op website zijn gepubliceerd niet hun eigendom is en dat ze zich schikken aan de handelsrechten, portretrechten, octrooi rechten, etc. De organisatie doet er alles aan om preventief en repressief op te treden, teneinde om deze rechten te doen gelden en af te dwingen. Doch zijn we niet in staat om alle informatie te controleren. Indien de gebruiker hier zich toch aan schuldig maakt, dan is hij hiervoor aansprakelijk. : bv, zoals een merkfoto die gepost wordt van een samsung tv. op pagina 1
- De organisatie kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de levering van de goederen, alsook kan de organisatie geen garantie toekennen.
- De organisatie kan geen garantie aanbieden, alsook de veiligheid van de goederen noch die van de personen die gebruik maken van deze producten garanderen, beschikbaarheid van de uitgeleende goederen,
-De organisatie is niet verantwoordelijk voor materieel of lichamelijk schade ( wat met de buiten contractuele aansprakelijkheid?)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
simoib
Topic Starter

#2 , 13 dec 2015 18:36

Echt niemand die even kan helpen ?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”