Het betreft een voetenbankje dat bij onze tuinmeubelset is aangekocht bij *een bepaalde winkel die blijkbaar bekend staat vanwege zijn rotslechte klantenservice*.
Eén van de gaatjes in het frame is volgens mij te groot geboord geweest waardoor het "netje" waarop je je benen laat rusten plots aan één kant uit het frame losschiet.
Probleem: ik hou letterlijk elk kassaticket bij, maar deze specifieke factuur vind ik nergens meer. Wat ik wel nog heb is het kassaticket dat ik kreeg toen we gingen bestellen, en waarop staat "Aanbetaling op reservering voor ... euro Reserveringsnummer: etc.".
De rest van het openstaande bedrag heb ik bij afhaling van de meubels cash betaald aan de kassa, maw geen bewijs op mijn bankrekeninguittreksels.
Ik heb de winkel reeds telefonisch gecontacteerd en uitgelegd dat ik geen factuur heb waar alles opstaat, maar graag een dubbel wou. Ik heb toen het reserveringsnummer doorgegeven en mijn naam.
Een werknemer heeft mij opgebeld (en ingesproken op mijn voicemail) dat hij het nummer heeft nagekeken in de computer, maar dat het niet op mijn naam staat. Hij vroeg of ik hem daar even over wou terugbellen.
Klopt, want de aankoop stond op mijn vriendin haar naam. Dit heeft hij daarna via de telefoon bevestigd. Hij ging nakijken of een dubbel kon worden afgeleverd.
Na twee weken zonder antwoord heb ik vandaag dan maar zelf de touwtjes in handen genomen en ben naar de winkel getrokken met het ticket van de aanbetaling op reserveringsnummer XXX.
Antwoord 1: "U bent te vroeg voor een herstelling aan uw tuinmeubels. Kom in het najaar terug."
-- Uitgelegd aan de goede man dat ik niet zo dom ben om buiten garantietermijn terug te komen.
Antwoord 2: "Op dit kassaticket staat dit voetenbankje niet specifiek vermeld."
-- Ik heb toen gevraagd of hij niet even in zijn computersysteem wou kijken, zodat hij kon zien dat er effectief een voetenbankje is aangekocht op de naam van mijn vriendin zodat het reserveringsnummer van toen teruggekoppeld kan worden naar dit kassaticket.
Antwoord? "Dat wordt niet bijgehouden, die reserveringen zijn al lang verwijderd en ons systeem is geleegd".
Uiteraard is dit complete onzin, want anders kon de werknemer van enkele weken terug niet in de computer achterhalen dat de tuinmeubelset niet is verkocht aan mijnheer X die op dat adres woont, maar aan mevrouw Y die toevallig ook op hetzelfde adres woont.
__
Kan ik obv het kassaticket van de aanbetaling + de opgeslagen voicemail hen alsnog verplichten dit voetenbankje te herstellen? Ik ben er 100% zeker van dat het gewoon een kwestie is van opzoeken in hun systeem. En het is letterlijk een herstelling van een paar euro, dus ik begrijp niet waarom ze zo moeilijk moeten doen.