Korte schets van mijn situatie:
- in 2012 wordt in onze nieuwbouw een vloer geplaatst
- we ontvangen de factuur vooraleer de werken volledig zijn uitgevoerd
- we betalen een gedeelte van de factuur in shijven, naargelang de werken vorderen tot ongeveer 80% vd factuur
- de werken vallen stil, na vele pogingen om toch de laatste werken te laten afronden geven we de communicatie met de aannemer op
- in 2015 ontvangen we een aangetekende brief vd advocaat vd aannemer waarin wordt gevraagd de nog openstaande factuur te betalen (rest bedrag) + interesten van de afgelopen jaren
Gedurende al deze jaren hebben we nooit een aanmaning gekregen van de aannemer. We hebben natuurlijk wel communicatie die we kunnen aantonen (via email + antwoorden via email van de aannemer) waaruit blijkt dat de aannemer op de hoogte was van de nog uit te voeren werken.
Kan de aannemer (gezien het ontbreken van ook maar een enkele aanmaning) aanspraak maken op de extra kosten (interesten)? Ik heb er geen probleem mee om het openstaande bedrag te vereffenen (mits ook de laatste werken uitgevoerd zijn), maar ik heb wel een probleem met de kosten.
Een detail wat misschien in mijn nadeel kan spelen: het nu nog openstaande bedrag is in verhouding met de nog uit te voeren werken hoog.
Bedankt voor tips!
Dirk