garage weigerd garantie

fresuc
Topic Starter

garage weigerd garantie

#1 , 19 okt 2015 18:20

ik heb nog geen 3 maanden geleden een opel vectra c ( bouwjaar 2007 , 107 000 km ) gekocht bij een erkende opeldealer.
ze hebben mij 1 jaar garantie gegeven. nu ben ik dit weekend stil gevallen ik schakel van 4de naar 3de terug om af te remmen voor een rood licht verderop ik reed op dit mommen 65 in 4de versnelling . op het momment dat ik terug schakel valt hij stil en doet hij niks meer . ze hebben hem weg getakeld en vanmorgen bij de garage gebracht , deze belde mij daarnet op en zei dat de fout niet bij hun zou liggen maar bij mij ze beweren een foutmelding te hebben uitgelezen dat de auto overtoeren heeft gemaakt maarik ben 100% zeker dat dit niet het geval is , morgen mag ik nog eens gaan kijken ( er zitten grotbrokken in de moto zei hij ) maar nu is men vraag wat kan ik doen als ze het echt op mij proberen te steken ? met vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 20 okt 2015 16:32

binnen 6 maanden na aankoop is het aan de garage om te bewijzen dat de fout bij u ligt... Kan hij dat niet, dan heb je recht op een kosteloze herstelling.

Stuur hen een AS waarin je je eisen uitlegt... Weigeren ze nog onderneem je best juridische stappen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”