Aankoop tweedehandswagen

Andreenmieke
Topic Starter

Aankoop tweedehandswagen

#1 , 16 okt 2015 11:54

Ik heb een tweedehandswagen gekocht bij een garagist. Nu is het zo dat er niks op papier staat van garantie maar heb een probleem. Als ik op men sleutel duw gaan alle deuren vast buiten 1. Nu stuurde ik hem dat en hij zij dat hij dit kon maken maar niet in de prijs inzit en ik dit appart moet betalen. Klopt dit aub of heb ik recht op garantie. De wagen is nu 5 dagen in mijn bezit. Plus komt er veel witte rook uit de uitlaat. Moet hij dit herstellen gratis of moet ik dit betalen appart aub.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2015 12:36

Witte rook kan duiden op de koppakking dat ergens doorgeslagen is, en je heb zeker garantie als hij van een garagist gekocht is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW

#3 , 16 okt 2015 12:50

Er is wettelijke garantie waar de garagist zich aan moet houden, daar valt u nog zeker onder (als de auto correct werd aangekocht).

Reclame

sloeberken

#4 , 16 okt 2015 13:10

Als factuur op naam van garagist staat is hij verplicht garantie te geven. Door het niet vermelden van de garantie voorwaarden heb je 2 jaar garantie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 okt 2015 15:43

Je kan dat nagaan ...wat staat er op de factuur ... er moet bij een garage een factuur zijn.
is de keuring gebeurd door de garage - is er een keuringsbewijs - welke nummerplaat staat daar op vermeld?

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013122123

Terug naar “Consumenten Koop”