Fitness abbonement afgesloten bij fitnessclub Foxygen (fictieve naam)

STUDENTSTUDENT
Topic Starter

Fitness abbonement afgesloten bij fitnessclub Foxygen (fictieve naam)

#1 , 21 sep 2015 15:14

Geachte forumleden,

Ik heb als student zijnde in 2015 een fitness abbonement afgesloten bij Foxygen (fictieve naam) in de regio van zuid-west- vlaanderen. Ik sloot die contract af omdat het goedkoop was (radiospot maakte me hierop attent), ie ik had op voorhand geen weet van een totaal aan 108 euro aan aparte kosten voor inschrijving, die hieraan vasthing. Hierna volgt het contract en de actie:

Ik als student zijnde kan geen 22 euro ophoesten voor een abbonement, waar ik niet op voorhand wist dat ik een bedrag gelijk aan de helft van het totaal bedrag moest betalen. Aangezien de regering van plan is om deze praktijken aan de kaak te stellen zie hier http://www.krispeeters.be/actua/actua-f ... abonnement, vroeg ik me af of ik überhaupt tegen deze contract iets kan ondernemen. Men kan enkel deze contract onderbreken indien men ziek is, dan zet men je contract on- hold tot de ziekte voorbij is of indien men langdurig ziek is krijgt men de mogelijkheid om het abonnement over te zetten naar een andere familielid.

Met hoogachtende groeten,

Jan

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 21 sep 2015 15:23

contract is moeilijk leesbaar... Maar het is gangbaar dat men een eenmalige som aanrekent voor een dergelijk abonnement.

En wist je dit niet voor dat je het contract tekende?

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 sep 2015 17:33

Wat voor aparte kosten?

Reclame

STUDENTSTUDENT
Topic Starter

#4 , 23 sep 2015 12:50

@ Lanox aparte kosten zijn: 68 euro instapgeld en daarnaast ook een bedrag ten belope van 2 maanden lidgeld indien u betaalt via domicilie.

STUDENTSTUDENT
Topic Starter

#5 , 23 sep 2015 12:53

@ mjers wat bedoelt u met dit? Dat ik 68 euro instapgeld moest betalen? Nee dat werd spijtig genoeg niet vermeld op geen enkele manier: niet op de flyers, noch op hun website ( waar u trouwens niets kunt vinden over de prijzen). Indien gewenst kan ik u het contract opsturen via PB. Ik kreeg pas op het moment, dat het contract ging ondertekenen te horen dat er een bedrag van 68 euro bijkwam naast het lidgeld

STUDENTSTUDENT
Topic Starter

#6 , 23 sep 2015 12:56

@ meers u spreekt van een eenmalige som. Men spreekt dan van het betalen van het nog resterende lidgeld als voorwaarde om het contract te verbreken. Dan is het economischer om gewoon mijn contract uit te zitten.

LeenW

#7 , 23 sep 2015 12:58

Maar alles stond dus in het contract en vervolgens hebt u getekend?

mjers

#8 , 23 sep 2015 13:02

@ mjers wat bedoelt u met dit? Dat ik 68 euro instapgeld moest betalen? Nee dat werd spijtig genoeg niet vermeld op geen enkele manier: niet op de flyers, noch op hun website ( waar u trouwens niets kunt vinden over de prijzen). Indien gewenst kan ik u het contract opsturen via PB. Ik kreeg pas op het moment, dat het contract ging ondertekenen te horen dat er een bedrag van 68 euro bijkwam naast het lidgeld
En u hoorde dus van dat extra bedrag voor u getekend had?

STUDENTSTUDENT
Topic Starter

#9 , 24 sep 2015 12:52

Het bedrag van het instapgeld werd met een balpen ingevuld, ik kreeg terloops te horen een luttele 40 seconden voor het ondertekenen dat er een instapgeld verschuldigd was.

LeenW

#10 , 24 sep 2015 13:00

Dan had u dus kunnen weigeren en niet tekenen.

mjers

#11 , 24 sep 2015 13:22

Het bedrag van het instapgeld werd met een balpen ingevuld, ik kreeg terloops te horen een luttele 40 seconden voor het ondertekenen dat er een instapgeld verschuldigd was.

Maakt niets uit, u wist het...

Terug naar “Consumenten Koop”