Geleverd en niet geleverd?

evgoeth
Topic Starter

Geleverd en niet geleverd?

#1 , 21 aug 2015 09:29

Hallo,

Ik doe een bestelling bij een grote internetspeler wereldwijd voor een aantal boeken (herkomst Amerika) voor mijn man.

Ik wacht op deze bestelling die de 8e moest arriveren, deze komt niet aan.
De 11e neem ik contact met hen op, daar verzekeren ze me dat het diezelfde dag nog zou worden geleverd en geven ze mij de tracking.
Ik zoek op en het pakket bevindt zich in NL in een dorpje helemaal bovenaan, onmogelijk om nog die dag bij mij te krijgen.
Ik snap trouwens ook niet waarom dat adres werd gebruikt, aangezien het in de verste verte niet lijkt op het correcte adres.

Ik wacht tot de 13e en heb nog steeds niets ontvangen en contacteer hen terug. Ze gaan mij een vervangorder sturen, tegen de snelste verzending (op hun kosten) omdat het hier dit weekend moest zijn.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar de 13e 's avonds krijg ik bericht dat mijn pakketje is aangekomen. Ik ontvang het dus en neem direct terug contact op met hen om te melden dat het vervangpakket niet meer moet gestuurd worden. Zij verwittigen de koerier om het pakket tegen te houden.

Ik ontvang niks meer tot ik vandaag een mail krijg dat mijn pakketje is teruggestuurd wegens niet afleverbaar en dat ik een terugbetaling kan verwachten.
Het lijkt een automatisch gegenereerde e-mail. Maar ik heb mijn pakketje!

En al veel tijd besteed aan iets wat zij fout hebben gedaan, al snap ik niet hoe. Het adres waarop ik laat leveren (werk) daar is nog nooit iets mee misgelopen.

Kan ik nu doen alsof mijn neus bloedt of wat zijn mijn plichten? Het gaat om een bestelling van ong 130 euro.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 aug 2015 13:26

Als je veel bij de keten in kwestie besteld, zou ik hen gewoon vriendelijk een berichtje zenden. Correct is correct. Bovendien verhindert het dat je later out of the blue een briefje krijgt van een incasso om het originele bedrag én hun kosten te betalen of het te moeten gaan uitleggen voor de rechtbank.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”