Aankoop auto

Darliiien
Topic Starter

Aankoop auto

#1 , 23 jul 2015 13:47

Hallo allemaal!!
Ik heb een probleem. 5 maanden geleden hebben mijn zus en ik elk een eigen auto gekocht.
Na 2 weken moest ik reeds naar de garage, wegens motorprobleem! Tot 2 maal toe terug gegaan, niets gevonden. Dezelfde dag vind een onafhankelijke garage et probleem: koelvloeistoflek! De garage waar de auto vandaan kwam heeft dit dan gerepareerd. Zo hebben ze ook tot 3 maal toe mijn koppeling moeten 'maken' omdat deze kapot bleef gaan. Elke keer weer de auto een week kwijt en dikke ruzie omdat we 'geen recht hadden op vervangewagen'.
Zo ook gebeurd hetzelfde bij mijn zus... 3 maal geweest voor de motor en 1 maal voor de banden, daar hey profiel van haar banden totaal afgesleten was!
Nu, 5 maanden na aankoop, stond ik gisteren met 2 platte banden op de parking van de supermarkt! Ik ga vandaag naar de garage om te laten kijken wat er mis was. In 1 band een nagel, de andere niets te zien. Maar ip dat moment zegt de garagist wel tegen me dat mijn banden enorm verduurd zijn en dat het gevaarlijk is om daar nog mee verder te rijden!! Deze banden waren al zo toen ik deze auto kocht!! 3 verschillende garagisten hebben bevestigd dat de banden verduurd zijn en dat dit echt niet kan komen van er 5 maanden op rond te rijden!! De banden zijn van 2009!!
Nu probeerden we iets te regelen met de garagist, omdat dot zijn fout is, hij verkocht de auto met verduurde banden, maar ze weigeren toe te geven!! Ik zou 350 euro moeten betalen, voor nieuwe banden voor een auto die ik pas 5 maanden heb!! Nu vroegen wij ons af; wat kan ik hiermee doen?

Alvast bedankt!
Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 23 jul 2015 14:12

Niets, banden vallen niet onder garantie. Auto was toch gekeurd bij aankoop, dus ook de banden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Darliiien
Topic Starter

#3 , 23 jul 2015 14:14

Niets, banden vallen niet onder garantie. Auto was toch gekeurd bij aankoop, dus ook de banden.
Auto is idd gekeurd bij verkoop. Maar net zoals bij mijn zus, zeggen de garagisten zelf dat het onmogelijk is dat deze auto's met deze banden zijn gekeurd! Mijn zus heeft dan ook een set van 4 nieuwe banden gehad, maar bij mij weigeren ze dit te doen... Waarom kan dit bij de ene wel en de andere niet? Ps: mijn zus is pas een week geleden geweest en kreeg na een korte discussie 4 splinternieuwe banden opgelegd!!

Reclame

sloeberken

#4 , 23 jul 2015 14:23

Ja u zus wel en jij niet, daar zal alleen de garagist kunnen op antwoorden.

Meeboo

#5 , 24 jul 2015 10:57

banden is iets wat je zelf perfect kan nakijken. Hoe waren deze bij de aankoop? Ik neem aan dat je de wagen toch uitvoerig bekeken hebt voor je deze kocht.

banden, remmen en andere onderdelen die snel slijten vallen nooit onder garantie

jef007

#6 , 24 jul 2015 11:15

misschien rommelbanden opgelegd NA de technische controle?
gekocht bij handelaar?

sloeberken

#7 , 24 jul 2015 11:42

misschien rommelbanden opgelegd NA de technische controle?
gekocht bij handelaar?
Dat kan je nakijken op de technisch fishe (twee gele A4)

Terug naar “Consumenten Koop”