recht op terugbetaling werchter tickets?

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

recht op terugbetaling werchter tickets?

#1 , 18 jun 2015 11:46

Beste,

werchtertickets gekocht alleen voor donderdag met het specifieke doel het zien van de Foo Fighters.

Donderdag is zeer snel uitverkocht met de foofighters als headliner, veel moeite (lees geld) wordt niet in de verdere line-up gestoken voor donderdag.

Spijtig en pijnlijk ongeval, zanger breekt been, overmacht, cancelt heel de Europese tournee.

Voorwaarden ticketverkoop spreken van " onder voorbehoud van programmatie wijzigingen " en opzeggen foo fighters is overmacht.

Maken mensen met een ticket dat je momenteel niet voor 50% van de originele waarde verkocht krijgt juridisch geen enkele kans de tickets terugbetaald te krijgen?

mvg


(later toegevoegd: en geldt hetzelfde voor de reeds aangekochte drank en eetbonnen?)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1490

#2 , 18 jun 2015 11:49

Neen, staat zo in hun verkoopsvoorwaarden. Is redelijk waterdicht. Het festival gaat gewoon door en er staat duidelijk dat wijzigingen in de programmatie geen recht geven op volledige of gedeeltelijke terugbetaling.

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 18 jun 2015 11:51

is wel zoals ik gevreesd had. nu ja afschrijven en vergeten. Is wel de laatste keer dat ik voor paar procent king reeds op voorhand drank en eetbonnen koop al zal ik die wel kunnen verkopen denk ik. bedankt voor het antwoord.

Toevallig iemand op het forum geinteresseerd in 4 tickets in nieuwstaat? (als dit tegen de forumregels is kan men dit louter als een (flauw) grapje beschouwen) :)
Laatst gewijzigd door emma111 op 18 jun 2015 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1490

#4 , 18 jun 2015 11:54

er zijn toch andere groepen zeker dan de Foo Fighters...

de ticketprijs is niet enkel voor de foo fighters

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

#5 , 18 jun 2015 11:55

de andere groepen enzo interesseren mee helemaal niet , was eerste keer dat ff optreden in Belgie....

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jun 2015 12:07

Tja, als je een ticket voor een festival koopt, koop je een ticket voor alle groepen, niet specifiek voor de FF. Zolang het festival niet afgeschaft wordt, kan je dus gaan. Headliners worden inderdaad gerbuikt om de ticketverkoop op te krikken, maar als koper moet je beseffen dat het nooit 100% zeker is dat de programmatie ongewijzigd blijft.

Moest je nu een ticket voor een FF concert gekocht hebben, had je vast en zeker je geld teruggekregen, aangezien het optreden dan niet doorging. Ik ken er nog wel wat die van hun tickets afwillen ;-). Maar wie weet, misschien is AC/DC bijvoorbeeld wel bereid om wat vroeger naar België te komen en het "gat" te vullen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12931

#7 , 18 jun 2015 12:36

de andere groepen enzo interesseren mee helemaal niet , was eerste keer dat ff optreden in Belgie....
Echt niet, heb ze al zowel op Werchter als PP gezien. Zo'n grote fan zult u dus ook niet zijn ;)

En zoals andere al gezegd hebben, u koopt tickets voor toegang tot een festival, niet voor het optreden van 1 groep.

giserke
Berichten: 2434

#8 , 18 jun 2015 12:48

Vind het toch wel een andere zaak als het om DE headliner van het festival gaat, waardoor je extra veel tickets verkocht hebt.

Ze moeten hem desnoods maar met rolstoel het podium oprollen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jun 2015 13:00

Vind het toch wel een andere zaak als het om DE headliner van het festival gaat, waardoor je extra veel tickets verkocht hebt.

Ze moeten hem desnoods maar met rolstoel het podium oprollen.
FF zal ook wel een waterdicht contract met de organisator van Werchter hebben waarin staat wanneer ze niet kunnen optreden. Ik denk dat, om het simpel te zeggen, "een briefke van den dokter" hier wel volstaat.

Het is de orgnisator van Werchter die met FF ticket-kopers gelokt heeft, het is aan hen om nu een waardig alternatief te voorzien. Ik hoor namen als Queens of the Stone Age, Metallica, ... Toch ook niet slecht als het één van die wordt, niet? Wie echt specifiek FF wou, had moeten wachten op een FF concert in Beglië of Nederland, niet op een festival... (Beter kaarten gekocht voor Amsterdam, bijvoorbeeld).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 18 jun 2015 13:16

Ben ik mee eens. Bij een festival koop je een ticket voor een evenement, niet voor 1 groep, zelfs al is die headliner. Mocht FF geen vervanger aanbieden zou je hoogstens enkele euro's van een ticket terug kunnen vragen, maar contractueel zal dat wel uitgesloten worden.

Met deze topic weet ik nu wel dat ik al 2 keer de eer hen gehad om in de buurt van leenW te hebben gestaan... Alhoewel, eerste keer FF was nog in Torhout, denk ik

Lanox
Berichten: 3536
Juridisch actief: Nee

#11 , 18 jun 2015 13:26

Ik geloof dat Dana Winner die dag nog niks te doen heeft. :mrgreen:

On topic: als je ziet waar de organisatie van Pukkelpop mee wegkomt in 2011 (kan daar overmacht ingeroepen worden voor heel het festival?) dan denk ik dat je kansen op terugbetaling bij een echt geval van overmacht ongeveer nul komma nul is.

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

#12 , 18 jun 2015 13:29

@ leenw toch wel grote fan hoor, bedoelde eerder eerste keer dat ik ze zou kunnen zien in Belgie, heb ze al in londen gezien.

acdc zou goede vervanging zijn maar die ga ik al zien op 6 juli in dessel ;) maar het is idd onmogelijk iedereen tevreden te stellen met een vervanger.

Maar beste mensen voorlopig als men de line-up bekijkt is het vrij pover (persoonlijke mening) en is er op mainstage een gat van 20u tot 00u30 (feit) . http://www.rockwerchter.be/nl/line-up/o ... /donderdag" onclick="window.open(this.href);return false;

emma111
Topic Starter
Berichten: 45

#13 , 18 jun 2015 13:39

hert is idd wel pijnlijk voor werchter zelf : http://www.standaard.be/cnt/dmf20141117_01380095" onclick="window.open(this.href);return false;


quote: ‘Werchter schuift graag een weekend op om de beste rockband van nu op zijn affiche te hebben’, klinkt het in een persbericht."

LeenW
Berichten: 12931

#14 , 18 jun 2015 13:44

Ik kan akkoord gaan met uw persoonlijke mening, maar nogmaals, u betaalt voor recht op toegang tot een festival. Niet meer, niet minder.

Ik ga even de vergelijking maken met Glastonbury (ok, UK wetgeving zal misschien niet 100% identiek zijn, maar toch), dat festival is uitverkocht nog voor er namen officieel bekend worden gemaakt. Als de groepen dan tegenvallen, pech gehad. Je betaalt voor de toegang, niet de inhoud.

@JPV: zou kunnen, het is in elk geval al even geleden!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 18 jun 2015 13:49

‘Werchter schuift graag een weekend op om de beste rockband van nu op zijn affiche te hebben’
Da's inderdaad voor Werchter wel bijkomend pijnlijk. Die bedenking had ik mij ook al gemaakt... Maar ja, met overmacht kan niemand rekening houden, natuurlijk... De kans dat Foo Fighters zou afzeggen was zodanig klein... Maar niet 0%, da's nu wel bewezen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”