rekeninguittreksel = garantiebewijs?

Bart755
Topic Starter

rekeninguittreksel = garantiebewijs?

#1 , 06 jun 2015 11:51

Hallo,

ik las vaag op het internet dat je rekeninguittreksel van de aankoop van een goed zou kunnen dienen als garantiebewijs. Klopt dit? Of verlies je jouw garantie als je het kasticket kwijt speelt? (het gaat hier over een playstation)

Alvast bedankt!

(dit staat op een site: "ook een rekeninguittreksel is een document dat kan bewijzen dat je een bepaald product hebt gekocht.")

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 06 jun 2015 12:03

Je moet in feite kunnen bewijzen dat jij iets gekocht hebt en dat de garantieperiode nog niet verstreken is. Een combinatie van kasticket + rekeninguittreksel zou inderdaad genoeg moeten zijn.

Bart755
Topic Starter

#3 , 06 jun 2015 12:06

wat als je het kasticket niet meer hebt? en je hebt alleen een rekeninguittreksel... (was aankoop van alleen de playstation)

Reclame

LeenW

#4 , 06 jun 2015 12:12

Dan kun je m.i. niet bewijzen wat je juist gekocht hebt.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2015 12:41

Van duurdere toestellen steeds kasticket minstens 2 jaar bijhouden (garantieperiode)

BrechtS

#6 , 06 jun 2015 13:46

Nog een tip: scan het in en bewaar het online, kansticketten vervagen vaak zeer snel

denlowie

#7 , 06 jun 2015 14:26

Ik plak het altijd in de verpakking die ik bewaar
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#8 , 06 jun 2015 23:59

Thermisch kasticket???

denlowie

#9 , 07 jun 2015 11:00

Thermisch kasticket???
Eerst kopiëren, en zoals gezegd inscannen, dit ga ik vanaf heden doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#10 , 15 jun 2015 15:24

Nog een tip: scan het in en bewaar het online, kansticketten vervagen vaak zeer snel
Als je ze niet in het volle zonlicht legt, zal een kassaticket het wel uithouden gedurende de wettelijke garantieperiode, hoor. Ik scan mijn garantiebewijzen ook in, maar heb nog geen enkel gehad dat na 2 jaar onleesbaar geworden is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”