ongevraagde levering door mazoutleverancier

roharro
Juridisch actief: Ja

Re: ongevraagde levering door mazoutleverancier

#91 , 22 mar 2015 00:17

Er is geen vergissing want TS heeft niets ontvangen. Dus kan art.1376 BW niet van toepassing zijn.
De leverancier beweert dat hij iets heeft geleverd, maar dat is niet zo.
zal eens uitvergroot antwoorden zoals u → op de noordpool ligt sneeuw
nu heb ik ook gelijk en gaat het ook over iets anders.
Wat is dat nu weer voor onzin?

Ik beantwoord de vraag rekening houdend met de informatie die vraagsteller
geeft. Hij zegt dat er niets kan zijn geleverd aangezien daarvoor niet genoeg plaats was in zijn tank.

Als er niets kon geleverd worden (wegens fysische limiet van de tank) dan kan toch niet per vergissing geleverd zijn aangezien er geen mogelijkheid was om te leveren. Mazout kan men immers niet opstapelen.

Allez, de klucht van deze thread kan nu verder gaan...

ps: aan beide polen smelt de sneeuw wegens de klimaatopwarming....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#92 , 22 mar 2015 09:07

Heb je ondertussen al eens de inhoud van uw tank opgemeten of gecontroleerd? Werd er nu al of niet geleverd (al of niet besteld dus)
TS heeft nog steeds niet gereageerd op mijn vraag. Begin zo'n vermoeden te krijgen dat er wel degelijk geleverd werd, omdat er wel degelijk plaats in de tank was. zeker na een stookperiode van bijna 5 maanden na de laatste vulling.

roharro

#93 , 22 mar 2015 11:45

Dat is mogelijk.
Maar ik durf nog amper twijfels uiten of mijn "buikgevoel" laten spreken in mijn antwoorden want dan wordt telkens bijna mijn kop afgebeten of
mijn antwoord verwijderd.

Reclame

Chaccamacca

#94 , 22 mar 2015 14:00

Ik vraag mij alleen het volgende af: een tijdje geleden stond in één van de topics dat als de leverancier u een factuur stuurt en die factuur is ingeschreven in de boekhouding van de leveringsfirma dan is deze factuur wettelijk en word als wettelijk aanzien in de rechtbank. Hoe zit het dan in dit geval?

chantika

#95 , 22 mar 2015 14:10

Er is blijkbaar nog geen factuur uitgeschreven. Na ontvangst van de factuur heeft de klant de tijd om die te betwisten.

JPV

#96 , 22 mar 2015 17:50

Ik vraag mij alleen het volgende af: een tijdje geleden stond in één van de topics dat als de leverancier u een factuur stuurt en die factuur is ingeschreven in de boekhouding van de leveringsfirma dan is deze factuur wettelijk en word als wettelijk aanzien in de rechtbank. Hoe zit het dan in dit geval?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 24#p355924" onclick="window.open(this.href);return false;
zie onder je vorige identieke vraag.

Gebruiker21

#97 , 23 mar 2015 08:46

Er is geen vergissing want TS heeft niets ontvangen. Dus kan art.1376 BW niet van toepassing zijn.
De leverancier beweert dat hij iets heeft geleverd, maar dat is niet zo.
Daar heb je een punt. Er zal vooreerst inderdaad moeten bewezen worden dat er effectief geleverd is. Als de leverancier dit kan aantonen, moet de mazout uiteraard teruggegeven worden. Maar uit wat hier door de topic starter geschreven is, zie ik niet in hoe de leverancier gaat bewijzen dat hij effectief geleverd heeft. Als het voor de rechtbank komt, zal het uiteraard de rechter zijn die beslist. Moest de topic starter onomstotelijk kunnen aantonen dat er geen plaats was voor 1500 liter in zijn tank, zou hij zeer sterk staan, maar als ik de rekening zo even maak (en dat gaat een rechter ook doen), staat het niet vast dat er geen plaats was voor de levering. Langs de andere kant bewijst dit nog steeds niets wat de levering betreft, natuurlijk.

Afin, ik ben benieuwd hoe dit afloopt: gaat de leverancier naar de rechtbank? En indien ja, wat is de uitspraak. Topic starter, laat het ons weten!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke

#98 , 23 mar 2015 08:50

En als hij kan bewijzen dat hij geleverd heeft, hoe zal hij bewijzen hoeveel hij geleverd heeft?

denlowie

#99 , 23 mar 2015 09:21

En als hij kan bewijzen dat hij geleverd heeft, hoe zal hij bewijzen hoeveel hij geleverd heeft?

Als hij geleverd heeft dan heeft hij zeker een bonnetje afgedrukt van zijn meter op de vrachtwagen, bij sommige staat hoeveelheid, datum, uur en adres van de klant.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#100 , 23 mar 2015 09:25

Tja, topic starter was geen klant. Dus zal het een bonnetje zijn met datum, uur en hoeveelheid. Dat moet hij wel nog kunnen bewijzen in welke tank die brandstof terechtgekomen is. Ben ik blij dat ik op gas verwarm. Nu maar hopen dat mijn meters altijd normaal blijven werken ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

chantika

#101 , 23 mar 2015 09:52

Afbeelding

Elke tankwagen heeft een teller die een leveringsbon afdrukt op meerdere ex. 1 is voor de klant. TS heeft niet geschreven dat hij dat ontvangen heeft.
Elke bon drukt ook datum en tijd af. Zo zou leverancier met bon en gps log kunnen bewijzen dat er inderdaad daar ergens in de buurt stookolie geleverd is. Getuigen zouden er ook kunnen zijn.

Bonnetje zou de naam en adres moeten hebben van de persoon welke de levering geplaatst heeft. VB. originele klant is De Brander I Markt 17b Brussel en TS woont Markt 17d Brussel.
Dat zou de vergissing aannemelijk maken. Moest TS daar 20 km van wonen in de putstraat 2 dan is vergissen onmogelijk.

Maar zelf met zo een bon is dit nog niet sluitend. Veelgebruikte truck is 1000 l in de tank van de klant 500l terug in de tankwagen bon is 1500 l.

Dit passen ze zeker toe als klant 1500l besteld en er is maar plaats voor 1000 l.

500 l die dan teveel in de tankwagen zit zal dan bij een vriend gelost worden zonder gebruik te maken van de teller en zonder bon of factuur.

Dus het is beter brandstof te laten leveren als je thuis bent. Of een camera bewaking hebt.

roharro

#102 , 23 mar 2015 11:30

Als hij geleverd heeft dan heeft hij zeker een bonnetje afgedrukt van zijn meter op de vrachtwagen, bij sommige staat hoeveelheid, datum, uur en adres van de klant.
Dat heeft toch geen enkele waarde als bewijs! Het is een document opgesteld door de eiser zelf!
Tenzij die meterinstallatie een dermate hoog IQ heeft dat ze kan zien waar ze levert, de naam van de klant zelf kan lezen, enz....
maar als dat zo was dan zou er geen vergissing mogelijk zijn geweest aangezien meterinstallatie slim genoeg om de leverancier daarop te wijzen...

mava105

#103 , 23 mar 2015 12:14

Tenzij die meterinstallatie een dermate hoog IQ heeft dat ze kan zien waar ze levert, de naam van de klant zelf kan lezen, enz....
...
Dat zou ik niet zeggen van de pompinstallatie op de foto. :lol:

Terug naar “Consumenten Koop”