Kopen via teleshopping

Den Tist
Topic Starter
Berichten: 59

Kopen via teleshopping

#1 , 05 feb 2015 11:09

Eind 2013 werden er 2 keukentoestellen gekocht telefonisch, na het zien van een 'reclamespot' van een tvprogramma die allerhande toestellen ed. aanbiedt.

Tijdens de feestdagen van 2014 merken we dat één van de 2 toestellen niet meer werkt. Ik bekijk op de website hoe je tewerk moet gaan om gebruik te kunnen maken van de garantie. Daar staat vermeld dat je een formulier moet invullen om het probleem te melden. Iemand zou enkele dagen later dan kontakt opnemen om te zeggen wat de verdere procedure is, althans volgens de gegevens die op het scherm verschenen.

We zijn nu 3 weken verder en nog altijd geen respons. Van het bericht die verstuurd is, is er nu natuurlijk geen kopie.
Telefonich krijg je ook geen gehoor.

Wat kunnen we nog doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 05 feb 2015 11:47

Aangetekend in gebreke stellen.

Maar bent U wel zeker of het bedrijf achter de website nog bestaat?

Den Tist
Topic Starter
Berichten: 59

#3 , 05 feb 2015 15:23

Oja, het bedrijf bestaat nog. Ze adverteren nog altijd.

Reclame

Den Tist
Topic Starter
Berichten: 59

#4 , 14 mar 2015 15:58

Hieronder de mail die ik van de klantendienst ontvangen heb :

Geachte mevrouw ******,



U geeft aan dat één de magic bullet’s niet meer werkt.



Echter geven wij een jaar fabrieksgarantie, en daar deze order van 18 januari 2014 is deze helaas verstreken. Wij kunnen u helaas ook niet helpen.



Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, ontvangen wij graag uw telefoonnummer, waar u op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 bereikbaar bent. Eén van onze medewerkers neemt dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met u op.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 14 mar 2015 16:38

Verplicht van 2 jaar garantie, stel hun in gebreken met AS. Is dit bedrijf gevestigd in de europeseuni.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Den Tist
Topic Starter
Berichten: 59

#6 , 14 mar 2015 16:48

De AS vertrekt maandag. Net ook online klacht ingediend bij de FOD economie en een kopie van de mail en factuur meegestuurd.
Ik was niet van plan de naam te vermeldden maar om andere consumenten te begoeden, het betreft hier X .

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 14 mar 2015 18:00

In hun algemene verkoopsvoorwaarden staat ook 1 jaar garantie, de belgische en europese wetgeving verplicht bedrijven van 2 jaar garantie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12967

#8 , 14 mar 2015 18:08

Namen vermelden is trouwens verboden op dit forum, hoe nobel uw bedoelingen ook mogen zijn.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 14 mar 2015 18:29

Toch al heel wat klachten in nederland, zou dit ook naar testaankoop sturen. Ze verwijzen u door naar de fabrikant voor u garantie, wat totaal niet kan.

http://twinklemagazine.nl/nieuws/2011/0 ... /index.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.consumentenbond.nl/campagnes ... t/3520458/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.klacht.nl/retourformulier/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.klacht.nl/garantie-c-q-geld- ... er-566686/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Den Tist
Topic Starter
Berichten: 59

#10 , 14 mar 2015 19:23

Namen vermelden is trouwens verboden op dit forum, hoe nobel uw bedoelingen ook mogen zijn.
Als je me kan vertellen hoe ik een geplaatst bericht kan wijzigen verwijder ik de naam wel, maar vind nergens de mogelijkhied.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#11 , 14 mar 2015 22:53

Hou er wel rekening mee dat u wel dient te bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van de levering.

Als het duidelijk is dat de schade het gevolg is van slijtage, hebt u niets aan de garantie.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

giserke
Berichten: 2434

#12 , 15 mar 2015 10:47

Hou er wel rekening mee dat u wel dient te bewijzen dat het gebrek bestond op het ogenblik van de levering.

Als het duidelijk is dat de schade het gevolg is van slijtage, hebt u niets aan de garantie.
Slijtage binnen de garantieperiode?

Een garantieperiode dient toch net dat de fabrikant moet garanderen dat het toestel minstens gedurende de garantieperiode functioneert?

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#13 , 15 mar 2015 11:08

Slijtage binnen de garantieperiode?

Een garantieperiode dient toch net dat de fabrikant moet garanderen dat het toestel minstens gedurende de garantieperiode functioneert?


[/quote]
Dit is toch kort door de bocht, als je een wagen koopt zal ook op de garantie staan 2 jaar of xxxx km, het gaat toch niet op dat iemand 100.000 km per jaar doet, en iemand die maar 15.000 km op het zelfde recht zouden hebben..

Dit is ook zo met toestellen en machines, een wasmachine die elke dag 3 a 4 maal draait, of één maal per week dat men bij de garantie daar rekening mee gaat houden.

Mijn vrouw 74 jaar die wast nu éénmaal graag en zij doet de was voor ons, voor de twee zonen en voor de twee kleinkinderen die alleen wonen, die wast elke dag minstens 2 maal, de wasmachine gaat ook maar een twee a drie jaar mee, die is versleten!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#14 , 15 mar 2015 11:10

Slijtage binnen de garantieperiode?

Een garantieperiode dient toch net dat de fabrikant moet garanderen dat het toestel minstens gedurende de garantieperiode functioneert?
Dit versta ik ook uit de consumenten wetgeving.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15940
Juridisch actief: Nee

#15 , 15 mar 2015 11:22

Slijtage binnen de garantieperiode?

Een garantieperiode dient toch net dat de fabrikant moet garanderen dat het toestel minstens gedurende de garantieperiode functioneert?
Dit versta ik ook uit de consumenten wetgeving.

Deze zin staat bijna in elke garantie reglement !

"Normale slijtage door intens gebruik valt niet onder garantie. Schade of slijtage door onjuist gebruik van een product valt niet onder garantie"
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”