nieuwe wagen nog voor gebruik stuk

Pietjevdm
Topic Starter

nieuwe wagen nog voor gebruik stuk

#1 , 05 mar 2015 11:43

Beste,

een dag voor de aflevering van onze splinternieuwe wagen krijgen we van de garage telefoon dat er een bluts en kras in de bumper zit.
Men ging hem onmiddellijk naar de carrosserie doen, maar ik ben hiermee niet akkoord.
Onze nieuwe wagen is nog voor zijn allereerste meter reeds stuk.

Welke zijn mijn opties?
Ik vind hierover niks terug in de verkoopovereenkomst?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 mar 2015 14:08

Komt regelmatig voor dat nieuwe wagens eerst nog door de lokale garage moeten worden "bijgewerkt".
Uw garagehgouder is zo oprecht geweest om u dat mee te delen.
Meestal weet de koper daar niets van.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Pietjevdm
Topic Starter

#3 , 05 mar 2015 14:13

Klopt, ik wil het ook niet ten top drijven hoor. Heb hen bedankt voor hun eerlijkheid ook en het feit dat ze zo goed communiceren (ook al is het negatieve communicatie).
Het is gewoon geen aangename gedachte dat een wagen waar ik veel centen voor heb betaald in mijn ogen voor een stuk niet meer nieuw is.

Wagen was al niet conform afspraak (optie die bij aflevering wagen er niet op zat) en nu dit...

Reclame

Chaccamacca

#4 , 07 mar 2015 14:31

Als ik een nieuwe wagen betaal wil ik een nieuwe wagen en geen wagen waaraan al aan de carrosserie is gewerkt.

bosprocureur

#5 , 07 mar 2015 16:06

u krijgt toch een nieuwe wagen?

sloeberken

#6 , 07 mar 2015 16:55

Als je later een ongeval hebt op dezelfde plaats, en de expert ziet dit ga je minder betaald worden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 mar 2015 17:22

een drietal jaren terug bij een zwaar hagelbui waren honderden nieuwe wagens beschadigd en dan zijn die allemaal herstelt, bij een extern carrosserie bedrijf, en geen enkele klant zal dit ooit geweten hebben .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Consumenten Koop”