Geldigheid offerte

Reggi
Topic Starter

Geldigheid offerte

#1 , 20 feb 2015 21:29

In maart 2014 hebben wij een offerte ontvangen van een bepaalde aannemer, we waren toen akkoord met de offerte en spraken mondeling af dat de werken uitgevoerd mochten worden januari 2015 en zeker af moesten zijn einde februari 2015. Op de offerte staat de uitvoeringstermijn niet vermeld als ook de gegevens van de aannemer en ook geen algemene voorwaarden.

Wij hebben de aannemer enkele malen telefonisch gecontacteerd en hij blijft de werken maar uitstellen tot eind april. Ik heb de aannemer dan ook
telefonisch gezegd dat wij een ander zullen zoeken. Gisteren kreeg ik een telefoon terug van deze aannemer met de melding dat hij juridische stappen ging ondernemen. Kan dit? Wat kan ik het beste doen?

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 20 feb 2015 23:25

Heeft hij bewijs dat u met de offerte akkoord bent gegaan (mail, brief, opgenomen gesprek)? Zo neen, dan kan hij niets aantonen, hoewel u wel in de fout gaat. Een mondeling akkoord is ook een akkoord.
Indien wel, zal u eerst uw aannemer aangetekend in gebreke stellen om de werken binnen een redelijke termijn uit te voeren (rekening houdend met de datum van akkoord). Verbreekt u het akkoord echter zomaar, kan hij inderdaad van u een schadevergoeding eisen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”