#1 , 06 feb 2015 09:14
Beste,
Wie weet waar ik terecht kan.
Zit met volgende probleem.
Een maand geleden heb ik een auto aangekocht , een ouder autootje .
Op het zoekertje van de handelaar stond volledig in orde en gekeurd ect.
Ben gaan kijken , de normale lijst afgegaan van geen roest , de staat tot zover ik kon zien, onder de motorkap ect gekeken , geen olie langs het blok of dergelijke , hij draaide netjes ect.
Oké , had interesse 1500€ gekeurd voor verkoop en 3 maand garantie kreeg nog groot onderhoud en andere distributieriem .
Dat vond ik een eerlijke prijs citroen saxo is van 2000 .
Ik geef meneer netjes een voorschot van 600€ en ik krijg een kwitantie.
Hij noteerde de gegevens en zou me bellen als hij gekeurd was, en ik dan de papieren kon halen voor de platen aan te vragen.
Volgende dag netjes telefoon zegt hij ineens dat er extra kosten zijn de remmen en remschijven waren vervangen.
Nou , ik heb heel duidelijk gezegd dat dit bij de prijs in is , hij beloofd me een gekeurde auto dus dat is mijn probleem uiteindelijk niet.
Ben toen s'avonds de papieren gaan ophalen , kreeg ze netjes mee , en heb platen aangevraagd .
De dag ik de auto ging halen , betaal netjes de rest krijg weer een kwitantie .
We maken verkoopovereenkomst op , tot zover niks mis.
Hij moet die uitprinten hij geeft mij al de auto sleutel zodat ik plaat kan erop zetten.
Dan chrasht zijn computer oké kan gebeuren denk ja dan .
Hij zou de papieren volgende dag opsturen .
Oké was niet slim van mij, maar had de kwitantie's dus ja verwachten geen problemen.
De papieren kwamen dus niet.
Na iets meer dan een week begon de ellende versnellingsbak is versleten , remmen zijn niet vervangen , de riem ook niet ,pook staat zo los als iets , motor maakt steeds slechtere geluiden, heeft geen onderhoud gehad want de olie is zo vies als iets (of er scheelt iets met de motor)
Ik ben meerder maals daar geweest, gebeld nooit was hij er.
Uiteindelijk dan maar aangetekend en hem zo op hoogte gesteld.
Ineens krijg ik reactie , wie zegt dat ik de auto daar gekocht heb.
En ik kreeg niks geen papieren en hij lachen me gewoon uit.
Ik pik dit dus echt niet en wil mijn geld terug .
Maar hoe pak ik dit aan.
Iemand advies
Alvast bedankt
Groetjes Heidi