#1 , 09 jan 2015 11:24
Geachte,
Ik heb een suzuki sx4, gekocht in februari 2010. Op deze wagen is een garantie voorzien van 5 jaar. Mijn instrumentenbord vertoond een fabrieksfout. Deze bestaat erin dat de leds of kristallen, waarmee cijfers getoond worden op het instrumentenbord, volledig zijn uitgelopen en de cijfers dus niet meer leesbaar zijn. Na contactopname met de distributeur Suzuki België, werd gevraagd een online document in te vullen en ook een kopij van het onderhoudsboekje. Nu bleek dat ik 5000 km over tijd was voor het 2e onderhoud. Na heen en weer geschreven te hebben met de hoofdzetel blijkt dat er geen garantie kan worden toegestaan omdat het onderhoud niet is gebeurd. Aan Suzuki België heb ik dan uiteindelijk de vraag gesteld wat dit euvel met onderhoud te maken heeft??? Ik had 3 vragen hieromtrent gesteld en slechts 1 korte reactie heb ik terug ontvangen, het werd gewoon herhaald dat de overeenkomst bepaald dat het nalaten van onderhoud, de garantie doet vervallen.
Als men een wagen koopt, is het dan normaal dat alles af hangt van een onderhoud?
Ik vind dat dit euvel niets te maken heeft met onderhoud? Als je dak plots gaat vliegen door een slechte las, hangt dit dan af van ONDERHOUD????
Trouwens, als je een wagen koopt, wie leest er een berg kleine lettertje waarmee je uren zoet bent? Is het niet zo dat de GROTE AUTOVERKOPERS een " on the rocks"-mentaliteit hebben opgesteld om zoveel mogelijk schadegevallen te kunnen schuiven in de schoenen van de kleine man door eigen regels te hanteren die haast niemand kent?
Is het eigenlijk niet rechtmatig dat ik gebruik wil maken om het euvel in garantie te laten herstellen omdat dit euvel NIETS te maken heeft met ONDERHOUD, maar een fabricagefout is??
Ik heb geschreven aan Suzuki dat ik dit in de media zou brengen, dus met deze heb ik de eerste stap gezet. Wie geeft mij een antwoord in mijn zoektocht naar een doorbraak in een probleem met een GIGANT ???? Zijn ze echt zo machtig dat alle wettelijkheid naar hen toe gaat???