Betwisting interventie slotenmaker en icassobedrijf

sloeberken

Re: Betwisting interventie slotenmaker en icassobedrijf

#16 , 15 dec 2014 14:43

Je stuurt hun gewoon een mail dat u absoluut niet kunt ingaan op hij eis door de onwettelijkheid ervan (heeft zelfde bewijslast als een AS). Zou als ik u was wel de slotenmaker betalen wat u getekend hebt.
Want vanaf ze u in gebreke stellen met een AS kunnen ze kosten en intrest aanrekenen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Redtam
Topic Starter

#17 , 15 dec 2014 14:45

Beste Franciscus,

De werkbon is inmiddels al betaald aan de slotenmaker, ik heb enkel nog niet gereageerd op de brief van het incassobedrijf,

mvg

Redtam
Topic Starter

#18 , 15 dec 2014 15:03

Ok sloeberken, maar bevestig ik dan niet dat ik de brief van hun heb ontvangen? Is het feit dat dit niet via AS gebeurde dan niet teniet gedaan op deze manier?
Nogmaals bedankt voor alle advies,

mvg.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#19 , 15 dec 2014 15:10

Mail het incassobureau èn de slotenmaker dat u de factuur ondertussen aan de slotenmaker betaald hebt en dat u dus niets meer verschuldigd bent.

Ik neem aan dat u geen handelaar bent.

De slotenmaker heeft recht op verwijlintrest tegen de wettelijke intrestvoet vanaf het ogenblik dat hij u heeft aangeschreven om betaling van zijn factuur te krijgen.

sloeberken

#20 , 15 dec 2014 15:15

De slotenmaker heeft recht op verwijlintrest tegen de wettelijke intrestvoet vanaf het ogenblik dat hij u heeft aangeschreven om betaling van zijn factuur te krijgen
Een ingebreken stelling moet met een aangetekende schrijven gebeuren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

bartvdv

#21 , 15 dec 2014 15:25

De slotenmaker heeft recht op verwijlintrest tegen de wettelijke intrestvoet vanaf het ogenblik dat hij u heeft aangeschreven om betaling van zijn factuur te krijgen
Een ingebreken stelling moet met een aangetekende schrijven gebeuren.
Van zodra de man antwoordt op de brief is voldoende vastgesteld dat de man de ingebrekestelling heeft ontvangen, dus niks 'moet aangetekend'.

Redtam
Topic Starter

#22 , 15 dec 2014 15:30

Is het dan beter om niet te reageren op de brief van het incassobureau en wachten tot ze een aangetekend schrijven sturen?

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#23 , 15 dec 2014 15:56

Een ingebrekestelling moet niet per aangetekend schrijven.

De ingebrekestelling is een formele aanmaning waarmee de schuldeiser op een duidelijke en ondubbelzinnige wijze aanspraak maakt op de nakoming door de schuldenaar van diens verbintenissen.

Als het niet per aangetekend schrijven gebeurt stelt zich wel het probleem van hoe de ingebrekestelling te bewijzen.

Ik zie niet in waarom TS geen mail zou sturen. Hij bevestigt dan inderdaad dat hij het schrijven van het incassobureau ontvangen heeft. Et alors?. Dat kan toch geen kwaad.

Terug naar “Consumenten Koop”