Occasion, bon ondertekend maar...

I.Dusault
Topic Starter

Occasion, bon ondertekend maar...

#1 , 05 dec 2014 13:45

Ik heb een tweetal weken bij een merkdealer een okkasie gekocht, d.w.z. Een bon ondertekend als zaakvoerder van mijn bedrijf. Dit onder voorbehoud van persoonlijke borg, handtekening echtgenote en goedkeuring financiering.
Nu ben ik in die tussentijd met een ernstige hernia op bed komen te liggen, ik kan amper opstaan.
U begrijpt het al, het zou mij beter uitkomen de auto niet af te nemen.

Mijn echtgenote heeft vorige week op afstand medegetekend, vanuit huis.
Ik heb goedkeuring van de financiering maar heb hun voorwaarden nog niet getekend.

Wat zijn mijn kansen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 05 dec 2014 15:06

Als u een bestelbon hebt getekend is de koop contractueel vastgelegd. Indien je de koop eenzijdig ontbind, heeft de verkoper recht op een schadevergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

I.Dusault
Topic Starter

#3 , 05 dec 2014 15:19

Dat begrijp ik, maar de aanvraag tot financiering is op afstand gedaan, niet ter plaatse.
Hetzelfde geldt voor mijn vrouws handtekening.

Reclame

LeenW

#4 , 05 dec 2014 15:30

Als de auto op de zaak is gekocht, moet enkel de zaakvoerder tekenen.

I.Dusault
Topic Starter

#5 , 05 dec 2014 15:33

Voor de renting niet @Leen

I.Dusault
Topic Starter

#6 , 07 dec 2014 13:48

Ik zie nu net dat de bon met de specificaties van de aan te vinken punten van een tweede hands wagen niet is ingevuld noch door mij ondertekend. Is dat een reden?

Terug naar “Consumenten Koop”