Even wat achtergrondinfo:
Ik ben een Belg, maar woon sinds september 2009 in Nederland. Ik heb nog een tijdje met mn Belgische wagen in Nederland gereden, maar liet het onderhoud nog in België uitvoeren.
Vandaag krijg ik een 'laatste aanmaning" van deze garage en het gaat over een bedrag van €520. Er staan factuurnummers in zijn aanmaning en factuurdatums. De factuurdatums zijn van juli 2008 en april 2009, dus meer dan 5 jaar oud! Ik weet zelf niet 100% meer waar het over gaat...
Hij zegt ook in de brief dat hij al een herinnering heeft gestuurd op 1/08/2014 en 8/09/2014, maar deze heb ik nooit ontvangen. Vermoedelijk komt dit omdat ik intussen alweer een ander adres in Nederland en hij deze herinneringen naar mijn oude Nederlandse adres heeft gestuurd. Deze laatste aanmaning heeft onze oude buurvrouw namelijk vandaag in onze brievenbus gestopt...
Hij dreigt er in deze brief mee dat hij mijn dossier zal overhandigen aan een gerechtsdeurwaarder. Aangezien de brief van datum 30 oktober is vermoed ik dat hij dit al uitgevoerd heeft. Er is echter geen enkel bewijs dat ik de vorige brieven, noch deze laatste aanmaning heb ontvangen, want ze werden niet aangetekend verzonden.
Is er een verjaringstermijn voor deze facturen?
Kan hij dit zomaar na meer dan 5 jaar?
Had hij de herinneringen en laatste aanmaning niet aangetekend moeten versturen?
Wat moet/kan ik doen? Graag advies...
Alvast bedankt!
Jimmy