Mijn zoon is met zijn 2de hands wagen, gekocht bij een officiele ford garage in panne gevallen in Spanje.
Motor had minder vermogen maar reed nog, hij is direct terug naar de camping gereden, een trip van 10km en heeft dara niet meer bewogen.
Na de nodige problemen is deze via ford asisstence meer dan een week later dan beloofd aangekomen in zijn eigen garage.
In Spanje was het te druk en de garantie werd daar niet aanvaard.
De dag van aankomst is de garage gelijk aan de wagen begonnen en het verdict was een defecte ERG klep welke ze onder garantie zouden vervangen.
3 dagen later gaan we de wagen afhalen en dan begint het pas echt...
Volgens de garage was de wagen na herstelling tijdens de testrit na amper 20m stilgevallen, bij onderzoek bleek teveel olie in de wagen te zitten waardoor nu heel het systeem diende uitgekuist en de klep nogmaal diende te vervangen worden. Garagist beweerd dat dit is gebeurt voor deze bij hen is afgeleverd.
Zoon zelf heeft totaal geen kennis van waens en heeft zelfs de motorkap nooit geopens, de sleepdienst en garage in Spanje hebben aan de wagen opk niks gedaan.
Nu een week later blijkt ok de roetfilter helemala vervuild en moet ook deze nog aangeâkt worden.
Op de verschillende rvagen ivm de garantie zegt de garagist "we zullen wel zien".
Wij vragen ons af wat we moeten doen en wat niet?
De verantwoordelijkheid ligt volgens velen bij ford assistance en de garage hier.
Ik weet niet of hij rechtsbijstand heeft o zijn autoverzekering, de papieren liggen in de wagen zelf dus hebben nog niet kunnen kijken.
Zijn er zaken die we MOETEn e NIET MOGEN doen?
Grtz en lvast bedankt.