#16 , 05 aug 2014 08:35
Beste mijn ouders hadden ook een stacaravan en hebben deze verkocht. Nu is het zo dat op de camping waar zij stonden de documenten voor verkoop door de camping uitbater opgemaakt worden. Alsook alle andere formaliteiten worden door hun gedaan. De campinguitbaters vragen hier ook een bedrag, dit is 1000 euro en is voor hun 'zwart geld' wat betreft het staangeld wordt er meestal het volgende afgesproken. Bij verkoop in het begin van het seizoen is het staangeld tenlaste van de nieuwe eigenaar, bij verkoop op hetceinde voor de verkopende partij. Meestal wordt er wel gekeken hoeveel maanden er nog te verblijven zijn op de camping en dan wordt het staangeld berekent innde verkoopprijs. zij krijgen ook een commissie wanneer er iemand een nieuwe caravan wenst te plaatsen. Dit weet ik van mensen die een splinternieuwe caravan kochten, ik was er bijnals ze gaan kijken zijn. Nieuwprijs was 45000 euro, ze hebben een voorschot van 3000 euro moeten betalen cash en als de caravan geleverd werd moesten ze een bankcheque van 42000 euro klaarhebben liggen. Het factuur dat ze kregen sprak maar over een caravan van 42000 euro. Wanneer men vroeg waarom dit was en ze voor de verzekering een factuur wensten van 45000 euro, kregen ze te horen dat de verkoper de 3000 euro aan de camping heeft moeten betalen en dat dit standaard is bij alle campings aan de kust. Het is eigenlijk één grote camping maffia.