targetmedia internet

Elly81
Topic Starter

targetmedia internet

#1 , 08 jul 2014 09:04

Hallo

ik heb zondag via online banking ontdekt dat er verschillende verrichtingen gebeurd zijn met de bankkaart van mijn man naar 'targetmedia internet'.
Mijn man weet niets af van die verrichtingen.
Ik heb onmiddellijk ons bank ingeschakeld, CARDSTOP verwittigd en een dossier geopend bij ATOS.
Ons bank beweerd dat de bankkaart in handen is gekomen van een malafide persoon en ze mogelijks gekopieerd heeft???
De bankkaart is niet verloren geweest, noch gestolen geweest....

Kan dat zomaar?
Het gaat om 220 euro alles samen. Zullen wij dit geld nog terugzien?
Kent iemand targetmedia internet??
Allemaal heel bizar...

Bedankt voor jullie reacties!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 08 jul 2014 09:46

Targetmedia is een Nederlands bedrijf dat "diensten" verkoopt via de telefoon. O.a. spelletjes, beltonen, sekslijnen.

Deze link eens bekijken. En onmiddellijk klacht indienen bij uw bank. Gaat het om een betaalkaart (Maestro) of een creditcard (Mastercard, Visa...)?
http://www.klacht.nl/targetmedia/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=110954" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: ik heb de klachten eens nagelezen. Er hangt nog meer str*nt aan de knikker. Bedrijf verkoopt o.a. ook MS Office maar de bestelde software blijkt (het gratis) Open Office te zijn. Mogelijk de FOD Economie ook op de hoogte brengen.

Oude Belg

#3 , 09 jul 2014 09:05

Targetmedia is een Nederlands bedrijf
Brits. 45-51 Whitfield Street; London; W1T 4HD; United Kingdom. In Nederland regent het wel klachten, vb http://www.klacht.nl/targetmedia/klacht ... dienst-11/" onclick="window.open(this.href);return false; . Even "targetmedia" googlen of "targetmedia opgelicht" maakt veel duidelijk.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Elly81
Topic Starter

#4 , 09 jul 2014 09:46

Ok, bedankt voor de reacties!
Ik heb het ondertussen ook al uitgezocht en ik dacht ook dat het een nederlands bedrijf was.
Ons bank heeft nog geen gevallen gehad met bankkaarten, wel met kredietkaarten.

't gaat al ver hé zeg... De vraag is hoe we ons geld ooit zullen kunnen recupereren.... :(
en wat men der gaat tegen doen om het in de toekomst te vermijden...

WP002

#5 , 10 jul 2014 20:05

Ik was even in de war; ik dacht dat de Britse Target daar niets mee te maken had, er bestaat (of tenminste bestond) ook een multimediawinkel in het VK die Target heet(te) en met bovenstaande geen uitstaans heeft. En die Target was dan weer een subsidiary van de Amerikaanse winkel...

Vandebos

#6 , 10 jul 2014 21:10

Klacht ingediend tegen onbekenden bij politie?

Elly81
Topic Starter

#7 , 11 jul 2014 08:34

@WP002: dus het komt van Amerika?
@Vandebos: nee nog niet, maar 't speelt wel in mijn hoofd om dat te doen
al weet ik niet wat de gevolgen daarvan zullen zijn...?
Ik heb daar geen ervaring mee...

WP002

#8 , 11 jul 2014 15:11

@WP002: dus het komt van Amerika?
Nee, in Amerika is er een bonafide multimediawinkel die toevallig ook Target heet. Die verkopen online dvd's en cd's, en hifi-apparatuur. AFAIK houden ze zich niet bezig met telefoonspelletjes. Excuses voor de verwarring...

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 jul 2014 11:31

De vraag is hoe we ons geld ooit zullen kunnen recupereren.... :(
Die vraag moet je bank beantwoorden. Als je ter goeder trouw bent en geen grove fouten gemaakt hebt met je bankkaart (bijvoorbeelde pincode op een papiertje geschreven en samen met je kaart in je portefeuille gestoken), moet de bank deze onterecht betaalde bedragen terugstorten. De bank zal dan mogelijk wel verwachten dat je aangifte doet bij de politie.

Informeer dus eerst bij je bank wat je exact moet doen om deze bedragen terug te krijgen. Zij mogen niet zomaar zeggen "Jammer, uw kaart is mogelijk gekopieerd, en hierdoor ben je al je geld kwijt." Uw bank is immers verantwoordelijk om er voor te zorgen dat een kaart niet zomaar gekopieerd kan worden... Een beveiligd betalingssysteem is net waarvoor je een rekening hebt bij een bank. Als die beveiliging faalt, is het de bank die verantwoordelijk is (als de klant geen grove fout gemaakt heeft, tenminste).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Elly81
Topic Starter

#10 , 15 jul 2014 15:02

Ons bank heeft een dossier geopend bij Atos.
Hun besluit: «de betalingen werden verricht in een beveiligde omgeving.
Deze transacties werden uitgevoerd door iemand die toegang had tot uw kaart, alsook uw digipass.
Gezien de aard v deze verrichtingen, is een tussenkomst niet mogelijk.»

En daar sta je dan... Met je rug tegen de muur...

Ik sta ondertussen wel in contact met target media internet om te onderzoeken over welke aankopen dit gaan,
wie de opdrachtgever is en dergerlijke....
Hopelijk brengt dit opheldering!
Wordt vervolgd...

Gebruiker21

#11 , 16 jul 2014 08:47

Is uw digipass gepersonaliseerd? Indien dit het geval is, kan je niet claimen dat uw kaart ergens gekopieerd is en men daarmee verrichtingen gedaan heeft, aangezien men zonder uw digipass zelfs met een gekopieerde kaart niets kan doen. Er zijn een aantal banken waar de digipass echt gekoppeld is aan één bepaalde persoon, maar er zijn ook veel banken waar de digipass gewoon een soort kaartlezertje is en waarbij persoon A de kaartlezer van persoon B bij dezelfde bank kan gebruiken om in te loggen op de e-Banking.

Ben je zeker dat uw man echt die bestellingen, al dan niet onbewust, zelf geplaatst heeft? Per ongeluk op een aankoop knopje gedrukt bij een gratis game op zijn smartphone of zo? Hopelijk kan Target Media zelf opheldering brengen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Elly81
Topic Starter

#12 , 18 jul 2014 12:04

@Tom,
bedankt voor je reactie maar mijn man is geen gamer :)
En dan nog.... Ik zou het heel bizar vinden mocht em ergens, per ongeluk, op een knopke geklikt hebben dat daar direct al een betaling aan vasthangt zonder daarvoor eerder rekeninggegevens uitgewisseld te hebben...??

Er is een betaling gebeurd met bancontact/mr cash, daar is geen twijfel over mogelijk.
Met de bankkaart en de gepersonaliseerde digipass (dat houdt ATOS ook vol)

Ik heb alles doorgestuurd wat wij hebben en kennen omtrent deze transacties naar targetmedia internet: rekeningnr., ons namen op wie de rekening staat, transactienummers, datum van betaling,...
Het laatste wat ze me bij Targetmedia internet kunnen vertellen is dat ze zelf geen betalingsgegevens terugvinden???
Ze kunnen mij zelfs niet vertellen wat er met dat geld aangekocht is??

Nu willen ze de exacte tijdstippen kennen van wanneer de betalingen gebeurd zijn.
Als we al wisten wát we besteld hebben....
Ik geloof dat er bij het online bankieren zelfs geen uur vermeld wordt.
Dus dat is bij deze ook nagevraagd bij onze bank.

Het begint mij vreemder en vreemder te worden... En op het randje af stilaan te irriteren...

Gebruiker21

#13 , 18 jul 2014 16:55

Staar er andere info bij de betalingen naar terget media in uw online banking overzicht? Referentienummers, commentaar, ook maar iets van informatie?

Terug naar “Consumenten Koop”