Ik kocht recent in een winkel een televisie aan. Dit toestel was niet in de winkel op voorraad en ik gaf de specificaties op basis van een keuze die ik gemaakt had aan de hand van recensies op het internet. De verkoper stelde een bestelbon op die ik getekend heb. Ik ging akkoord met de prijs die hij mondeling gaf en op de bestelbon schreef. Ik haalde enkele weken later het toestel op. Enkele dagen later kreeg ik een factuur in de bus en toen bleek dat op de bestelbon de prijs exclusief btw stond en dat ik dus enkele honderden euro's meer moet betalen. Ik keek meteen de bestelbon na en daarop stond inderdaad in kleine lettertjes dat de prijs exclusief btw was.
Is dit conform wetgeving? Behalve de kleine lettertjes heeft de verkoper nooit vermeld dat de prijs exclusief btw was en heb ik dus het totaal te betalen bedrag nooit gehoord of gezien tot ik de factuur in de bus kreeg. Of ben ik hier in de fout gegaan door de kleine lettertjes niet te lezen en moet ik dus het totale bedrag betalen.
Dank voor een reactie!