Verkeerde meubels geleverd maar winkel wil niet terugnemen

bdv
Topic Starter

Verkeerde meubels geleverd maar winkel wil niet terugnemen

#1 , 18 jun 2014 18:49

Hallo iedereen,

We hebben enige tijd geleden enkele boekenrekken besteld. Dit rek is verkrijgbaar in 3 verschillende maten. Wij hebben de maten gezegd die we wouden en de bon werd opgemaakt. Hier stonden geen afmetingen op en hebben we ook verder niet bij stilgestaan. Nu hebben we deze enkele weken geleden opgehaald en betaalt. Toen we thuiskwamen bleek dat het om de verkeerde maten ging. Na een telefoontje na de winkel kregen we te horen dat ze maatwerk niet terugnemen en nu staan wij hier met de verkeerde kasten...

Kan dit zomaar en welke stappen kan ik her tegen ondernemen?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 18 jun 2014 19:08

Tenzij u kan bewijzen dat de kast de verkeerde maten heeft, gaat u niet veel kunnen doen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2014 19:08

Is mogelijk de productcode gelinkt aan type rek?

Reclame

LeenW

#4 , 18 jun 2014 19:59

Maatwerk is voor mij zelf gekozen, als er 3 keuze's zijn, is het dan nog wel maatwerk of een standaard product in 3 verschillende variaties?

bdv
Topic Starter

#5 , 18 jun 2014 22:00

De productcode is voor allen gelijk. Je kan kiezen uit verschillende opstellingen en kleuren. De winkel heeft het dan besteld bij hun leverancier. Beetje stom natuurlijk dat dit nergens vermeld stond op de aankoopbon. Wij hebben de maten duidelijk gezegd maar de verkoopster beweert nu van niet...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jun 2014 23:20

Hoe weten ze dan bij die firma WELK type het juiste is?

bdv
Topic Starter

#7 , 19 jun 2014 09:59

Ik vermoed dat ze dit wel zo doorgeven aan de fabrikant maar de bestelbon die ik ontvangen heb werd manueel ingevuld en daar stond enkel het type kast en kleur op vermeld. Niets van de afmetingen. Kan ik hier stappen ondernemen?

De verkoopster wil de correcte kasten verkopen met een korting maar wil de nieuwe niet terugnemen.
Laatst gewijzigd door bdv op 19 jun 2014 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

snellemichiel

#8 , 19 jun 2014 10:00

Maatwerk is voor mij zelf gekozen, als er 3 keuze's zijn, is het dan nog wel maatwerk of een standaard product in 3 verschillende variaties?
Neen, als er 3 uitvoeringen standaard aanwezig zijn. A, B & C.
En daar zijn geen wijzigingen aan gebeurt aan de standaard voorwaarden/grote van optie A, B & C.

Dan kan men niet spreken van maatwerk! Maatwerk is zoals het zegt MAAT werk! Vooropgestelde keuzes, variaties en standaarden zijn hierdoor geen maatwerken en kunnen terug verkocht worden.

Gezien:
Nu hebben we deze enkele weken geleden opgehaald en betaalt.
Kunnen we dus niet spreken van een koop of afstand dus ook geen 14 dagen terug stuur periode.

Dan zal het inderdaad zoals eerder vermeld er op aan komen dat u kan bewijzen dat u een kast bestelde met maat x en maat y.

bdv
Topic Starter

#9 , 19 jun 2014 11:03

Ok bedankt voor het advies. Lesje geleerd. Uiteindelijk gekozen voor een lokale winkel omdat we het online niet vertrouwden. Ziet er naar uit dat je altijd op je hoede moet zijn...

Terug naar “Consumenten Koop”