Ongeveer ander half maand geleden heb ik een volledige nieuwe computer gekocht in losse onderdelen.
Sinds ik weet wat ik doe en het is een deel van mijn beroep was het geen probleem om deze in elkaar te steken.
Maar de computer wou niet opstarten, aangekomen bij de support van de winkel werd het probleem redelijk snel gevonden.
Een socketpin op het moederbord was krom, ik had een vergrootglas nodig om het te zien.
Dit viel niet onder garantie... dat was een zware pil, een kost waar ik niet op had gerekend.
Ze konden het moederbord opsturen en de fabrikant kon het heel "misschien" maken maar dit ging lang duren.
Een lange tijd zonder computer zag ik niet zitten, dus na een beetje onderhandelen kwam er een plan.
Ik kocht een nieuw moederbord, het kapotte moederbord zou worden opgestuurd voor herstelling.
En indien het hersteld terug kwam zou het worden gecrediteerd.
Ik akkoord, support akkoord, iedereen gelukkig.
Blijkbaar is er nu een mirakel gebeurd, het kapotte moederbord is herstel terug gekomen in de winkel, uitzonderlijk wordt mij medegedeeld.
Maar er wordt geweigerd te crediteren, herstel materiaal wordt nooit gecrediteerd. Het moederbord zal worden opgestuurd zodra ik hun mijn adres geef.
Een mondelinge overeenkomst (stom van mij om het niet op papier te zetten) heeft precies geen waarde voor hun.
Door hun akkoord heb ik wel extra kosten gedaan door dat nieuwe moederbord ter vervangen te kopen.
Is er iets dat ik kan doen ? Of is het pech en een dure les geleerd ?