Weigering om te crediteren computer materiaal

nlaenu
Topic Starter

Weigering om te crediteren computer materiaal

#1 , 07 jun 2014 00:34

Ongeveer ander half maand geleden heb ik een volledige nieuwe computer gekocht in losse onderdelen.
Sinds ik weet wat ik doe en het is een deel van mijn beroep was het geen probleem om deze in elkaar te steken.
Maar de computer wou niet opstarten, aangekomen bij de support van de winkel werd het probleem redelijk snel gevonden.
Een socketpin op het moederbord was krom, ik had een vergrootglas nodig om het te zien.
Dit viel niet onder garantie... dat was een zware pil, een kost waar ik niet op had gerekend.
Ze konden het moederbord opsturen en de fabrikant kon het heel "misschien" maken maar dit ging lang duren.
Een lange tijd zonder computer zag ik niet zitten, dus na een beetje onderhandelen kwam er een plan.
Ik kocht een nieuw moederbord, het kapotte moederbord zou worden opgestuurd voor herstelling.
En indien het hersteld terug kwam zou het worden gecrediteerd.
Ik akkoord, support akkoord, iedereen gelukkig.

Blijkbaar is er nu een mirakel gebeurd, het kapotte moederbord is herstel terug gekomen in de winkel, uitzonderlijk wordt mij medegedeeld.
Maar er wordt geweigerd te crediteren, herstel materiaal wordt nooit gecrediteerd. Het moederbord zal worden opgestuurd zodra ik hun mijn adres geef.
Een mondelinge overeenkomst (stom van mij om het niet op papier te zetten) heeft precies geen waarde voor hun.
Door hun akkoord heb ik wel extra kosten gedaan door dat nieuwe moederbord ter vervangen te kopen.

Is er iets dat ik kan doen ? Of is het pech en een dure les geleerd ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2014 11:58

Belangrijkste vraag hier: is de socketpin gebogen geraakt duur uw werkzaamheden of niet?

1. Indien niet: u hebt recht op gerantie en dus een nieuw moederbord zonder meer.
2. Indien wel, hebt u dit dan toegegeven in de winkel?
a. Ja u hebt dit toegegeven: In dat geval hebt u geen recht op garantie en kan je niets doen.
b. Nee u hebt dit niet vermeld in de winkel: In dit geval is het aan de winkel om te bewijzen dat u het moederbord beschadigd hebt. Ik zie niet in hoe ze dit zouden kunnen. In dit geval hebt u ook recht op een nieuw moederbord, maar netjes is dit niet, aangezien de beschadiging eigenlijk wel uw schuld is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox

#3 , 13 jun 2014 12:35

Vraag van TS gaat niet over garantie maar over een mondelinge overeenkomst. Zelfs als moederbord onder garantie is hersteld, zit de TS nog steeds met een nieuw aangekocht moederbord dat niet teruggenomen wordt.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 13 jun 2014 12:47

Vraag van TS gaat niet over garantie maar over een mondelinge overeenkomst. Zelfs als moederbord onder garantie is hersteld, zit de TS nog steeds met een nieuw aangekocht moederbord dat niet teruggenomen wordt.
Tja, mondelinge overeenkomst is een overeenkomst als een andere, maar langs geen kanten te bewijzen. Dat de TS er zelf voor gekozen heeft een nieuw moederbord te kopen om niet te moeten wachten op de herstelling, is zijn keuze. Ik denk niet dat de winkel hem hiertoe verplicht heeft.

Het best dat hij nu nog uit de brand kan slepen, is het zonder kosten terugkrijgen van het herstelde moederbord, zodat hij dit zelf opnieuw kan verkopen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”