item being processed by customs

Loria
Topic Starter

item being processed by customs

#1 , 10 jun 2014 10:51

ik bestelde 2 weken terug iets perfect legaal via USPS uit de USA en nu staat mijn status al een week op "item being processed by customs". Ik vind dat een beetje eigenaardig, kent iemand er meer over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jun 2014 13:05

Dit is niet abnormaal lang hoor. Mogelijk passeert het gewoon de douane (al dan niet met extra kosten die je dan bij ontvangst moet betalen, afhankelijk van hoe duur het item was). Gezien de iets langere tijd dat het pakket bij de douane is, is het ook mogelijk dat niet alle nodige douane documenten ingevuld of bijgevoegd waren bij het pakket. In dat geval zal je een brief thuis krijgen met de vraag voor extra inlichtingen. Het volstaat dan een afdrukje te maken van het betalingsbewijs (PayPal, uittreksel van je CC) en dit samen met het ingevulde formulier terug te sturen naar BruCargo, en dan krijg je het pakje binnen de week thuis gestuurd.

Maar 2 weken is niet abnormaal lang voor een zending uit de US. Als het na 4 weken nog niet gearriveerd is, mag je je zorgen beginnen maken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Loria
Topic Starter

#3 , 11 jun 2014 09:18

heel hartelijk bedankt. Nu is de status ge-update naar: your item cleared customs ( gisterenavond) Wanneer kan ik het dan verwachten? En wat als ik niet thuis ben?

Reclame

Gebruiker21

#4 , 12 jun 2014 08:51

heel hartelijk bedankt. Nu is de status ge-update naar: your item cleared customs ( gisterenavond) Wanneer kan ik het dan verwachten? En wat als ik niet thuis ben?
Dan heb je geluk ;-). Normaal kan je dan binnen de week je pakketje verwachten. Als je niet thuis bent, en de postbode doet zijn werk zoals het hoort (= laat het pakket niet gewoon aan de deur staan, waar het gestolen kan worden of beschadigd door de regen), dan vind je een papiertje in de bus met daarop info over het postpunt / postkantoor waar je je pakje vanaf de volgende werkdag kan gaan ophalen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Loria
Topic Starter

#5 , 12 jun 2014 12:48

Had het in de bus met papiertje en moet nog 30 euro bij betalen.

Vraag me af hoe het komt dat je soms dingen bestelt die duurder zijn en je moet geen douanerechten betalen en soms wel. Lijkt een soort willekeur.

Ook heb ik al dingen van firma's besteld die ze dan voor de deur hebben gezet zodat het kan gestolen of beschadigd worden. Is dat wel wettelijk?

Michal

#6 , 12 jun 2014 13:56

Er is inderdaad een willekeur. De douane kiest er bepaalde stukken uit voor controle, andere, soms duurdere stukken gaan er soms zonder controle door. Wij hebben het ook al regelmatig meegemaakt. Erg vervelend.

Gebruiker21

#7 , 12 jun 2014 15:09

Inderdaad willekeur. Als je pakketje eruit gepikt wordt, dan worden volgende regels gevolgd: http://www.bpost.be/site/nl/residential ... ketten.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Als er geen aangegeven waarde op het pakket staat, stuurt men een brief om dit na te vragen bij de bestemmeling. Soms komen pakjes ook gewoon de douane door zonder dat ze in orde zijn en ook zonder dat er kosten moeten op betaald worden. Het is dus een loterij.

Terug naar “Consumenten Koop”