Contract fitnessclub + betaling

ildc
Topic Starter

Contract fitnessclub + betaling

#1 , 03 jun 2014 19:53

In september 2011 sloot ik me aan bij een fitnessclub en gaf ik zoals gevraagd de gegevens door voor domiciliëring. Nu, 32 maanden verder krijg ik telefoon dat ze het al die tijd nooit van mijn rekening hadden afgehouden en of ik efkes het totale bedrag kan ophoesten.
Is dat zomaar mogelijk?
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 03 jun 2014 20:04

Kijk uw uitreksels na of er effectief iets is afgegaan, het kan altijd dat er iets mis is gegaan.

ildc
Topic Starter

#3 , 03 jun 2014 20:14

Nee, er is nooit iets afgegaan. Ik zie ook geen niet uitgevoerde domiciliëringen staan en zie ook geen domiciliëring staan voor basic fit. Blijkbaar hebben ze het nooit geactiveerd.

Reclame

zertyx
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 jun 2014 20:26

Wat staat er in het contract over wanbetaling (bv interesten van rechtswege?)?

Als u al die tijd lid was, zal u ook moeten betalen. Vraag eventueel een afbetalingsplan.

U moet toch hebben opgemerkt dat u al drie jaren niet betaalde?

LeenW

#5 , 03 jun 2014 20:31

U verwacht toch niet dat u 3 jaar gratis naar de fitness kon gaan? Uiteindelijk hebt u 3 jaar langer van dat geld kunnen genieten, dus als ze nu vragen om zonder interesten het verschuldigd lidgeld te betalen, zou ik echt niet klagen.

ildc
Topic Starter

#6 , 03 jun 2014 20:35

@zertyx:Wel, die laatste vraag heb ik mezelf ook gesteld. Had ik het kunnen zien? Misschien als ik elke maand mijn rekeningen in detail had uitgeplozen misschien wel, maar dan bedenk ik dat het veel moeilijker is om iets te vinden dat er niet is, dan iets dat er teveel is. Mocht een bedrag er tweemaal afgegaan zijn, dat zou ik dat wel zien, maar als er behoorlijk wat bewegingen op een rekening zijn, dan ga je niet kijken naar iets dat er niet afgaat.
Laatst gewijzigd door ildc op 03 jun 2014 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ildc
Topic Starter

#7 , 03 jun 2014 20:38

@Leen, neen, dat verwacht ik niet, maar het is nogal vreemd dat ze nu het volledige bedrag ineens zullen opeisen doordat ze zelf in de fout zijn gegaan door nooit de domiciliëring te hebben geactiveerd.
En ik kan de vraag eveneens omdraaien, hoe is het mogelijk dat ik daar kon gaan fitnessen terwijl ze nooit geld van mijn rekening haalden.

LeenW

#8 , 03 jun 2014 21:08

Opnieuw, bij een vergissing in uw voordeel zou ik echt niet gaan reclameren ;)

Terug naar “Consumenten Koop”