Betaald met kredietkaart

goldfinger
Topic Starter
Berichten: 76

Betaald met kredietkaart

#1 , 25 mei 2014 19:40

Ik heb 25 dagen geleden een bestelling geplaatst bij een internet winkel. Bij de bestelling moet je direct op de website betalen per creditkaart. De volledige procedure doorlopen (kaartnr, bedrag,....) en enkele dagen later is de bestelling aangekomen.

Echter stuurt de eigenaar van de winkel mij nu een mail waarin vermeld staat dat de betaling niet is kunnen doorgaan en dat ik alsnog de factuur moet betalen. Na het nakijken van de afrekening van mastercard blijkt inderdaad dat op die bewuste dag geen betaling met de kaart is gebeurd. Nu heb ik daar eigenlijk geen problemen mee. Ik heb iets gekocht en dan hoef ik het maar te betalen. Wat me wel een zure smaak geeft is dat de eigenaar dreigt met een incassoprocedure als ik de factuur niet betaal. Ik wil wel betalen maar heeft de leverancier wel een been om op staan? Thx specialisten...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 39723
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mei 2014 19:59

Incasso is een dreigement en daar begint men mee of is er al een voorafgaande correspondentie.
Betalen dient u wel te doen maar eerst eens nakijken bij de kredietkaartmaatschappij.
Bent u particulier of firma?
Eens lezen:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

berenod
Berichten: 942

#3 , 25 mei 2014 20:00

Het probleem voor de leverancier is dat er in de online wereld veel fraude gebeurd.

Dit gaat van gestolen kredietkaarten, tot effectief frauduleuze kopers die proberen onder het betalen uit te komen op allerhande wijzen.

Met dit in het achterhoofd is het wel begrijpelijk dat hij kort op de bal speelt, niettegenstaande dit is een beetje beleefd decorum nooit misplaatst!

En uiteraard heeft hij een been om op te staan, u heeft het artikel gekregen, en heeft er (nog) niet voor betaald. Het is niet omdat er een fout in de betaalprocedure is gekropen, al dan niet door uw schuld, dat u nu vrijgesteld zou zijn van te betalen voor de goederen!

Reclame

LeenW

#4 , 25 mei 2014 20:01

Als u een overeenkomst hebt wel. Als ik het goed begrijp, ligt de fout ofwel bij uzelf ofwel bij Mastercard, een dienst waarvan u gebruik maakt. Een vriendelijke herinnering was uiteraard een stuk menselijker, maar op zich kan hij wel een procedure starten om zijn geld te zien.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 25 mei 2014 20:47

Wel enorm voorzichtig zijn, want oplichters gebruiken alle trukken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 mei 2014 13:24

Ik zou ook eerst navraag doen bij de CC maatschappij. Zeer vreemd dat je een geautomatiseerd betalingssysteem doorloopt, dat de betaling zelf faalt maar de bestelling doorgaat. Zoals hierboven gezegd: wees eerst 100% zeker dat hier geen fraude mee gemoeid is op één of andere manier.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”