Verleden week een voorstel tot het nemen van een abonnement op het Laatste Nieuws via de telefoon ontvangen.Ik zei tegen deze dame aan de telefoon dat ik Het Laatste Nieuws al jaren via mijn krantenbezorger ontvang voor 04.30 uur want dat ik dan naar mijn werk vertrek en dat ik al contact genomen had voordien met hun krant maar dat het via de post onmogelijk was om mijn krant zo vroeg te bezorgen.
Ze verzekerde me dat het mijn vaste krantenbezorger bleef en dat ik de krant voor 04.30 uur zou blijven ontvangen!Doordat het goedkoper is met een abonnement en ik daarbij nog een mountainbike zou krijgen zei ik dat ik akkoord ging maar alleen onder deze voorwaarden.Ze verzekerde me dat indien dit niet zou lukken er geen deal was.
Een paar dagen nadien bij mijn thuiskomst in de namiddag steekt er een tweede krant in en ontvang ik een brief van het Laatste Nieuws waarin ze me feliciteren met mijn abonnement via krantenbezorger x,niet mijn vaste krantenbezorger en pas tegen 07.30 uur wanneer ik al lang naar het werk ben!
Ik neem telefonisch contact met het Laatste Nieuws en daar wordt me gezegd dat ik niet van dit abonnement kan afzien.De dame zei me dat het gesprek dat ik voordien gehad heb telefonisch is opgenomen en dat men dit ging beluisteren want er kan nooit een vast tijdstip voor het bezorgen van de krant gegeven worden.Ik was ook niet op de hoogte gebracht dat dit telefoon gesprek zou worden opgenomen maar uiteraard stoort dit me niet ,dan is er duidelijk te horen onder welke voorwaarden ik akkoord ging.
Ik heb reeds een mail gedaan naar het Laatste Nieuws om onmiddellijk te stoppen met het brengen van de krant maar tot op heden geen reactie!Ik ontvang dus 2 kranten nu,ééntje op tijd van mijn vaste krantenbezorger en één van een andere krantenbezorger uren daarna!
Dit vind ik schandalige praktijken en ik vroeg me af wat ik hier tegen kan beginnen?