Eisen van schadevergoeding

Lise_1985
Topic Starter

Re: Eisen van schadevergoeding

#31 , 13 mei 2014 14:15

Door technische problemen kon mijn contract niet onmiddellijk van start gaan.
Dat hebben ze me telefonisch meegedeeld.
Dus, ik heb het opgezegd nog voor het van start ging.
Ik heb ook gekeken naar het uur dat ik mijn mail heb verzonden, dat is 9u27.
Ik kan ten vroegste om 8u50 dat internet aangevraagd hebben via het internet.
Tussen de mail en het activeren van het internet heb ik ook nog twee maal naar de klantendienst gebeld om hen duidelijk te maken dat ik géén automatische herladingen wens.

Volgens mij heeft een mail dezelfde waarde als een aangetekend schrijven, zeker indien het bewezen kan worden dat hij ontvangen is. (Ik heb een antwoord van hen, waarin ze op mijn mail replyen, hij staat onderaan)

Verder heb ik ook nog de mail waarbij ik hen netjes op de hoogte breng dat ik toch een factuur heb ontvangen, met verwijzing naar vorige mails.
Ook die werd beantwoord.
Dat ze dan nog eens een tweede keer herladen, dat kan volgens mij al helemaal niet.
Ik heb nooit gehandeld met het gedacht "ik zal hier eens lekker profiteren van die automatische herladingen".
Als je dan ziet dat ik verschillende keren gebeld heb, en zelfs gemaild, dan kan je me moeilijk kwalijk nemen dat ik ervan wou profiteren hoor.
Ik heb steeds ter goeder trouw gehandeld.
Indien iemand mij verteld had dat ik dat internet niet meer mocht gebruiken had ik dat ook gedaan, maar dat zeiden ze dus niet...
En er heeft ook steeds tegoed op mijn kaart gestaan hoor, dat ik er zélf heb opgezet.
Ik heb jullie al uitgelegd dat mijn gratis GB zelfs vervielen owv die automatische herladingen.

Dit kreeg ik als antwoord met daaronder mijn eigen mail, dus het is duidelijk een antwoord op mijn mail:
(Mijn eigen mail heb ik niet mee gekopieerd omdat die hierboven al staat)

Geachte Mevrouw,
Wij danken u voor uw order xxx en deze boodschap.
Graag informeren wij u dat uw bestelling in goede orde werd ontvangen. Deze staat momenteel in de lijst van af te werken aanvragen. Alhoewel er momenteel een zekere vertraging - door een technische zorg - moet gemeld worden, doen onze medewerkers hun uiterste best u zo snel mogelijk te helpen.
Zodra het nieuwe tariefplan actief wordt op uw bestaande simkaart, zal u hiervan bevestiging krijgen via een sms op uw gsm.
Naderhand ontvangt u per Bpost, een brief met de relatieve documenten. Deze zijn bedoeld voor uw eigen archief, hoeven dus niet getekend noch teruggezonden.
Wij blijven steeds tot uw dienst.
Met vriendelijke groeten,
xxx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#32 , 13 mei 2014 16:40

Door technische problemen kon mijn contract niet onmiddellijk van start gaan.
Dat hebben ze me telefonisch meegedeeld.
Dus, ik heb het opgezegd nog voor het van start ging.
die mail van hierboven is géén opzegging. Wel een vraag tot wijzigen van contract. Of heb je het over een andere mail?
Geachte Mevrouw,
Wij danken u voor uw order xxx en deze boodschap.
Graag informeren wij u dat uw bestelling in goede orde werd ontvangen. Deze staat momenteel in de lijst van af te werken aanvragen. Alhoewel er momenteel een zekere vertraging - door een technische zorg - moet gemeld worden, doen onze medewerkers hun uiterste best u zo snel mogelijk te helpen.
Zodra het nieuwe tariefplan actief wordt op uw bestaande simkaart, zal u hiervan bevestiging krijgen via een sms op uw gsm.
Naderhand ontvangt u per Bpost, een brief met de relatieve documenten. Deze zijn bedoeld voor uw eigen archief, hoeven dus niet getekend noch teruggezonden.
Wij blijven steeds tot uw dienst.
Met vriendelijke groeten,
xxx
ik zie hier eigenlijk geen bevestiging van de opzegging, enkel een aanvraag tot een andere dienst. Kan je nog eens duidelijk maken of er een andere opzegging is gebeurd?

Redrum

#33 , 14 mei 2014 09:32

Ik heb nooit gehandeld met het gedacht "ik zal hier eens lekker profiteren van die automatische herladingen".
Als je dan ziet dat ik verschillende keren gebeld heb, en zelfs gemaild, dan kan je me moeilijk kwalijk nemen dat ik ervan wou profiteren hoor.
Ik heb steeds ter goeder trouw gehandeld.
Indien iemand mij verteld had dat ik dat internet niet meer mocht gebruiken had ik dat ook gedaan, maar dat zeiden ze dus niet...
- ik twijfel niet aan uw goede trouw, maar ook dan is een dienst gebruiken = een dienst betalen. Het inroepen van een gebrek aan een expliciet verbod om die dienst te gebruiken, is een bijzonder vreemde redenering.

- u spreekt hier ook herhaaldelijk om een ongevraagde dienst, maar u hebt die klaarblijkelijk zelf aangevraagd op de website. Dat is dan ook geen bruikbaar argument, integendeel.

- u hebt het eveneens geregeld over een opzegging; ook naar mijn mening is hier nog geen enkel valabel bewijs van een echte opzegging te zien geweest, integendeel.

Reclame

Lise_1985
Topic Starter

#34 , 15 mei 2014 16:24

Maar zeg nu zelf eens, hoe moest ik dat nu allemaal weten?
Ik ben geen advocaat, jurist, of enige andere.
Ik ben maar een simpele bediende die niet echt bezig is met dit soort zaken, ik zit in een heel andere branche.

Ik heb hen gebeld om niet automatisch te herladen, maar handmatig, en alles zou in orde komen.
Geen enkel probleem.
Ik stuur nog een mailtje om zeker te zijn dat ze op de hoogte zijn.

Geen één keer hebben ze mij gezegd wat ik dan wél moest doen!
Integendeel. Ze bevestigen mij dat ze mijn wijziging gaan doorvoeren aan de telefoon.
Omdat ik zulke beloftes van een telecomoperator ken, stuur ik een mail, zodat ik toch enig bewijs heb.
Nog steeds zegt er niemand dat het niet voldoende is, of wat ik wel moest doen.

Dan mag ik er toch vanuit gaan dat het in orde komt?
Of ben ik daar nu zo verkeerd in?
Zij zouden het wél moeten weten. Ze zouden dan toch niet moeten zeggen dat het in orde komt?
Ze sturen me ook mijn mail terug met de melding dat ze mijn boodschap gehad hebben.
"Graag informeren wij u dat uw bestelling in goede orde werd ontvangen. Deze staat momenteel in de lijst van af te werken aanvragen"
Dan mag ik er toch vanuit gaan dat ze handmatig herladen zullen activeren, en niet automatisch???

Na de eerste factuur bel ik, nog stééds zegt niemand wat ik moet doen.
Na de tweede factuur stuur ik uit eigen beweging een aangetekend schrijven en dan pas stoppen de herladingen...

Vreemde wereld hoor...

Redrum

#35 , 16 mei 2014 09:08

Er is volgens mij weinig vreemd aan

- Je gaat via de website een overeenkomst aan voor automatische oplading (wat je niet had moeten doen, omdat je dat eigenlijk niet wilde, maar dàt kan de aanbieder uiteraard niet weten)
- Je vraagt even later om dat te veranderen naar een tariefplan handmatige oplading. Dat is een wijziging, géén opzegging.
- Dat wordt bevestigd, mits enige wachttijd en melding dat je verwittigd zal worden als dat nieuwe tariefplan actief wordt. Maar dat is toch geen bijzondere mail.
- Ondertussen loopt je gevraagde tariefplan, gebruik je dat en moet je dat dus ook betalen.

Dat lijkt mij heel simpel en normaal, jurist of geen jurist.
Je geeft zelf de schijn dat het veel ingewikkelder is dan dat door bv over een opzegging te spreken, maar daar lijkt eigenlijk totaal geen sprake van te zijn.

Lise_1985
Topic Starter

#36 , 19 mei 2014 08:41

Is het voor u dan niet duidelijk dat ze mijn tariefplan gewoon vergeten te wijzigen zijn?
Daar kan ik toch niets aan doen?
Waarom moet ik er dan voor betalen?

Lightning

#37 , 19 mei 2014 08:46

...Waarom moet ik er dan voor betalen?
Omdat u tot de aanpassing in orde was gekregen en gebruikt hebt wat u bestelde misschien?

JPV

#38 , 21 mei 2014 22:14

Is het voor u dan niet duidelijk dat ze mijn tariefplan gewoon vergeten te wijzigen zijn?
Daar kan ik toch niets aan doen?
Waarom moet ik er dan voor betalen?
Ze hebben nietgedaan wat je wou, maar niemand verplicht hen te doen wat je vroeg, behalve henzelf, binnen een juridische redelijke termijn. Tot dan dient u hen te betalen volgens het oude overeengekomen tariefplan. U hebt dit nagelaten te doen.

Terug naar “Consumenten Koop”