Ik tekende enkele maanden geleden een overeenkomst voor de aankoop van een trouwjurk.
Prijs 1500 euro.
Deze werd besteld en moest ik komen passen. Er komt nog een bedrag bij voor de pasbeurten. Je zou denken dat voor de prijs van zo'n kleed dat all in is, maar toen stelde ik me geen vragen.
Vorige week ging ik dus mijn eigen kleed passen. Dat moet een beetje versteld worden. Voor de retouchekosten kwam er nog eens een bedrag bij. Er komt nog een bedrag bij voor de pasbeurten. Je zou denken dat voor de prijs van zo'n kleed dat all in is, maar toen stelde ik me geen vragen. Daarbovenop wordt het bedrag vermeerderd met percentages naargelang je kledingmaat. Aangezien ik een maatje meer hebt, kost dit mij nog eens 15% extra bovenop het retouchebedrag.
Dan wilde ik graag iets van lingerie én iets voor als het kouder zou zijn. Ik bestelde deze dus allebei en tekende voor vertrek een nieuwe bestelbon af met deze extra items.
Dit alles inclusief maakt dat mijn kleed mij nu over de 2 000 euro kost. Het 'jasje' om het zo maar te noemen is eigenlijk niet meer dan een veredeld stuk gordijn

Ik zou het er nu eerder op willen wagen en helemaal niks meer willen om die dag aan te doen als het kouder zou zijn, maar kan ik enkel deze bestelling annuleren en de rest gewoon zo laten?
Een kleed heb ik nodig, maar 165 euro voor een stuk gordijn vind ik bij nader inzien wat veel ...