oplichting?

nilutri
Topic Starter

oplichting?

#1 , 16 mei 2014 21:13

Beste,
In januari werd ik gecontacteerd door een man om reclame te maken in een cafetaria van een zwembad. Het aanbod was aanlokkelijk en hij drong aan want als ik er niet op inging moest hij iemand anders contacteren...
Na het besproken te hebben met m'n partner lieten we hem langs komen om een bestelbon op te maken. Het contract loopt 2 jaar en mocht in maandelijkse schijven betaald worden. met een voorschot van €20.
Ik moest hem nog enkel alle beschikbare reclamestukken door mailen om zo een mooie advertentie te kunnen maken, welke hij me dan zou toezenden ter goedkeuring.
Ikzelf bleef met een raar gevoel achter... Op mn mail kwam geen reactie en verder hoorden we niks meer van hem...tot vorige week plots de factuur in de bus zat. Factuurdatum 1/4, terwijl het begin mei was dat we ze kregen. Van de maandelijkse betaling is niks meer terug te vinden... Morgen gaan we sowieso al kijken nr het zwembad of de reclame aanwezig is, want volgens de factuur is dit al van begin maart het geval...
Wat als er daar niks te vinden is?
Wat als hij een aanmaning stuurt om dat bedrag in 1 keer te betalen?
Wat als blijkt dat we effectief opgelicht zijn? Waar moeten we dan heen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mei 2014 21:25

Factuur daar staat toch de naam adres telefoon maar vooral het KBO nr/BTW nr op dus kan u al kijken wat voor firma dat is.
Wat hebt u als overeenkomst getekend?

LeenW

#3 , 16 mei 2014 22:53

Kloppen zijn gegevens op de factuur?

Reclame

Franciscus

#4 , 16 mei 2014 22:55

Jullie zijn geen consumenten dus die wetgeving is zo wie zo niet van toepassing.
Dit is een contract tussen firma's of handelaars wat iets heel anders is.
Opzegtermijnen -- bedenkingstermijn 7 dagen, garantie enz allemaal niet of anders van toepassing.

nilutri
Topic Starter

#5 , 20 mei 2014 11:47

Btw klopt maar das dan ook alles wat je terug vind . Geen website of niks. Ik tekende een bestelbon. Ook een proefdruk kreeg ik niet vonden wel een blog waar nog anderen klagen over deze firma.

Franciscus

#6 , 20 mei 2014 13:24

Al gaan kijken ondertussen?

mava105

#7 , 20 mei 2014 15:58

[quote="nilutri"]. Geen website of niks. quote]
Niet iedereen doet mee in deze www gekke wereld. :lol:
Dat is dus nog geen teken van fraude.

nilutri
Topic Starter

#8 , 20 mei 2014 19:46

heb daar aan de deur gestaan ja...maar blijkbaar gaat dat daar maar in de late namiddag open...morgen tweede poging...er stonden allezins geen menukaarten op tafel wat ik raar vindt voor een cafetaria...

en nee das idd waar mava maar een bedrijf dat het moet hebben van reclamedoeleinden kan daar niet echt in achter blijven...en in deze tijden eigenlijk geen enkele zelfstandige...kan er zelf van meespreken wat voor boost dat wereldwijde web je zaak kan geven... maar das mijn bescheiden mening natuurlijk

ddanck
Contacteer: Website

#9 , 21 mei 2014 09:49

Eerst en vooral, houd de enveloppe bij waarin de factuur aan u werd verzonden, want daar staat een postdatum op. Dit is van groot belang, omdat u als handelaar de plicht hebt facturen binnen korte termijnen te protesteren.

Als u deze namiddag vaststelt dat de reclame niet aanwezig of niet naar uw zin is, moet u de factuur protesteren. Niet mondeling, maar schriftelijk. u verwijst daar naar "de factuur van 1 april, doch ontvangen op 19 mei".

Houdt de factuur geen rekening met mondelinge afspraken, dan moet u eveneens schriftelijk protesteren. Dat moet u eigenlijk zelfs meteen doen.

Wat de handelaar in kwestie betreft, kan u aan de hand van het BTW-nummer al heel wat informatie opvragen op http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... D.worker4a" onclick="window.open(this.href);return false;.

Bent u effectief opgelicht, dan kan u daarvoor klacht neerleggen bij de politie. Met een verklaring van benadeeld persoon, wordt u ook op de hoogte gehouden van het verloop van het dossier.

Succes.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Consumenten Koop”