garantie op aangekochte bomen

Jef 007
Topic Starter

garantie op aangekochte bomen

#1 , 12 mei 2014 09:26

vorige winter heb ik boompjes aangekocht en zelf aangeplant. Nu zijn een groot deel van die boompjes niet in de was gekomen.
Ik heb de boomkwekerij gecontacteerd betreft garantie en eventuele gratis vervangboompjes.
Boomkwekerij laat mij weten dat "zelf aangeplante bomen" niet onder de garantie vallen.
Ik heb al veel gelezen op garantie in het algemeen. Maar ik vind nergens concrete voorbeelden.
Kan iemand mij helpen aangaande dit concreet geval?
dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2014 09:42

Dit heb ik gevonden op de algemene voorwaarden van een boom kweker .

Uitgesloten van de groeigarantie is het afsterven van de plant als gevolg van uitdroging, infectie door insecten of schimmels of het verkeerd gebruik van bestrijdingsmiddelen, hagen die zonder steundraad en bomen die zonder boompaal geplant zijn. Transportkosten vallen nooit onder de groeigarantie.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Rikderee

#3 , 12 mei 2014 15:27

De algemene voorwaarden zijn geen wet. Als het consumptiegoederen zijn speelt volgens mij de gewone garantietermijn. Als honden daar onder vallen, dan zeker bomen.

Reclame

Jef 007
Topic Starter

#4 , 12 mei 2014 15:49

dus de boomkweker aangetekend in gebreke stellen?
een element dat in mijn voordeel speelt is :
ik had een 100 tal bomen gekocht waaronder 10 boompjes "cornus mas" ( gele kampernoelie)
van die 10 zijn er enkel 2 in de was gekomen, de 90 andere bomen (andere soorten) zijn allemaal in de was
dus aan het plantstip of mijn plantwijze zal het niet liggen

Terug naar “Consumenten Koop”