oktober 2012 koop ik een nieuwe Citroën C4, na 3 weken was het motorcompartiment aangetast door batterijzuur, ik eis een nieuwe wagen.
Eind februari 2013 is de nieuwe wagen geleverd maar was niet identiek aan de bestelbon zoals beloofd er ontbraken 2 opties. Klachten aan de garage en Citroën Belux haalde niets uit. De wagen was gefinancierd door PSA finance, deze weigerde de chassisnummers aan te passen op het contract want dat moest de garage melden aan hun, de garage deed niets. Ik bleef dus een wagen betalen die ik niet meer had. De afspraak met de garage was dat bij omwisseling van de wagen ze mij de eerste 4 betalingen zouden terug betalen en dat er een nieuw financieringscontract kwam, maar er gebeurde niets. Tot op heden is deze zaak nog altijd niet opgelost, het is zelfs zo ver gekomen dat de garage mij de tweede wagen onmiddellijk wil laten betalen en dat dan nog met een meerprijs van 1416,26 euro wat op de factuur staat van de tweede wagen, de bestelbon is 16336,80 euro en de factuur is 17753,06. PSA wil het financieringscontract niet opheffen en een nieuw contract afsluiten van 48 maanden, ik heb ondertussen reeds 14 maanden betaald, ze bieden een contract van 60 maanden aan.
Ik kreeg zelfs een mail van de advocaat van de garage die dreigt met een rechtszaak, hoogst ongebruikelijk vind ik dat, is het om mij schrik aan te jagen? Wat kan ik ondernemen?
Ik heb inlichtingen genomen bij Ombudsfin, testaankoop en wetswinkels maar het draait allemaal op het zelfde uit, advocaat nemen en dat is een dure aangelegenheid dus zal ik maar afwachten tot ze me zelf dagvaarden en dan het hele verhaal uit de doeken kan doen, is dat het beste?