Hallo iedereen,
Ik heb in februari (meer dan twee maanden geleden) een online aankoop gedaan op een Nederlandse website. Ik was niet tevreden van een product en heb het in retour terug verzonden. Tot op heden word er ons nog steeds verteld dat deze retour zo rap mogelijk betaald word maar dit is dus nog altijd niet gebeurd. Dus nu stel ik me de vraag of dit wettelijk wel zomaar kan? Ik weet dat dit normaal binnen de 30 dagen terugbetaald moet worden, maar wat kan ik doen, in dit geval, wanneer deze termijn is verstreken? Op hun website lees ik dat zij 2.75% vragen voor elke maand een factuur niet is betaald, heb ik dezelfde rechten?
Na deze bestelling heb ik nog een bestelling gemaakt bij dezelfde website. Wanneer ik de bestelling heb aangekregen keek ik de factuur na, er waren een aantal producten doorschrapt met de uitleg dat deze niet geleverd kunnen worden, zonder mij hier op voorhand iets over te laten weten. Maar kan dit zomaar? Moet er normaal geen creditnota worden opgesteld en moet deze persoon mij niet op voorhand laten weten dat dit niet geleverd kan worden? Natuurlijk zijn ook deze producten nog niet terugbetaald.
Alvast bedankt voor uw tijd en hulp.
M.v.g.
Orry V.