Voorschot aan telecomoperator voor aangaan nieuw contract

catherine1601
Topic Starter

Voorschot aan telecomoperator voor aangaan nieuw contract

#1 , 18 mar 2014 15:04

Wij zouden een nieuw contract willen afsluiten voor internet en digitale tv maar nu blijkt dat, omdat mijn man zijn ex openstaande facturen had bij deze diensten, wijzelf niet kunnen aansluiten tenzij we een voorschot van 1 jaar ! abonnement betalen. Deze mededeling gebeurde vandaag telefonisch nadat wij contact opnamen omdat de technieker die gepland was voor de installatie gisteren niet kwam opdagen. Ik vroeg om voor dit voorschot een factuur te krijgen of ten minste een schriftelijke bevestiging dat na betaling de gevraagde diensten inddaad zullen aangesloten worden maar dit kan blijkbaar niet. Wij willen dit wel betalen indien nodig maar is het dan niet normaal toch een schriftelijk bewijs of factuur hiervoor te ontvangen. En wat als we bijvoorbeeld binnen enkele maanden van provider willen veranderen ? Dan hebben we eigenlijk een jaar op voorhand betaald en zien we heel waarschijnlijk ons geld niet terug ? Kan dit zomaar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
skabalie

#2 , 06 apr 2014 01:00

Dit is de eerste keer dat ik dit lees.Maar "jij" hebt toch "niks" te maken,met de ex van je man???
Als "jij" in orde bent met die operator,zou je toch denken,dat jij een aansluiting kan krijgen?
Natuurlijk kan een operator bij vermoeden van fraude het abonnement weigeren,maar dat zou ik dan al heel grof vinden,dat ze U zouden weigeren,omdat ze weten,dat je man zijn ex schulden heeft bij die operator.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 apr 2014 17:01

mijn man zijn ex?
Waren die gehuwd, wettelijk of feitelijk samenwonend.... tegenwoordig weet men dat zo niet meer uit de aangegeven tekst.
Wie heeft dat contract getekend alleen de ex of beiden?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”